Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Volkswagen Multivan – dane techniczne i opinie

Volkswagen
Segment
Van/MPV
Lata produkcji
1985-obecnie (T6.1 od 2019)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Volkswagen Multivan to wszechstronny samochód typu van, który od 1985 roku stanowi synonim komfortowego transportu osobowego. Wywodzący się z legendarnego modelu Transporter, Multivan został zaprojektowany z myślą o połączeniu funkcjonalności vana dostawczego z komfortem samochodu osobowego. Model ten przeszedł znaczącą ewolucję od pierwszej generacji T3, poprzez kolejne wcielenia T4, T5, T6, aż do obecnej wersji T6.1. Każda generacja wprowadzała istotne udoskonalenia w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i technologii, utrzymując jednocześnie charakterystyczną dla marki jakość wykonania. Najnowsza generacja T6.1 oferuje zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, nowoczesne multimedia oraz możliwość wszechstronnej konfiguracji wnętrza. Multivan wyróżnia się na tle konkurencji wysoką wartością odsprzedaży i doskonałym stosunkiem jakości do ceny.

Zalety

  • Wszechstronne możliwości aranżacji wnętrza
  • Wysoka jakość wykonania i trwałe materiały
  • Przestronne wnętrze z możliwością przewozu do 7 osób
  • Dobra ergonomia i komfort podróżowania
  • Wysokie bezpieczeństwo potwierdzone testami Euro NCAP
  • Stabilna wartość rynkowa

Wady

  • Wysokie koszty serwisowania
  • Duże zużycie paliwa w wersjach benzynowych
  • Problemy z elektroniką w starszych modelach
  • Stosunkowo wysoka cena zakupu

Silniki

Benzynowe

    • 2.0 TSI - 150KM
    • 2.0 TSI - 204KM
    • 2.0 TSI - 220KM

Diesel

    • 2.0 TDI - 110KM
    • 2.0 TDI - 150KM
    • 2.0 TDI - 199KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Sprawdzenie szczelności układu wtryskowego
  • Kontrola stanu rozrządu i jego napędu
  • Stan turbosprężarki i układu EGR

Nadwozie

  • Kontrola stanu poszycia drzwi przesuwnych
  • Sprawdzenie korozji progów i nadkoli
  • Stan uszczelnień dachowych

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie sworzni wahaczowych
  • Stan stabilizatorów i ich mocowań

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *