Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Renault Trafic – dane techniczne i opinie

Renault
Segment
Samochód dostawczy (LCV)
Lata produkcji
1980-obecnie (III generacja od 2014)
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Renault Trafic to wszechstronny samochód dostawczy, który od 1980 roku stanowi jeden z filarów segmentu LCV w Europie. Model ten, obecnie produkowany w trzeciej generacji, jest efektem wieloletniej ewolucji i dostosowywania się do potrzeb zarówno firm transportowych, jak i klientów indywidualnych. Pojazd oferowany jest w różnych wariantach nadwozia - od klasycznego furgonu, przez wersje osobowe, po specjalistyczne zabudowy. Charakterystyczną cechą Trafica jest jego modułowa konstrukcja, pozwalająca na elastyczne dostosowanie przestrzeni ładunkowej do konkretnych potrzeb użytkownika. Najnowsza generacja, wprowadzona w 2014 roku i odświeżona w 2019, przyniosła znaczące udoskonalenia w zakresie komfortu, bezpieczeństwa i ekonomiki użytkowania. Trafic dzieli platformę z Oplem Vivaro i Fiatem Talento, co przekłada się na dostępność części i rozwiniętą sieć serwisową.

Zalety

  • Przestronna i funkcjonalna przestrzeń ładunkowa
  • Ekonomiczne silniki diesla
  • Dobra ergonomia miejsca kierowcy
  • Szeroka dostępność części zamiennych
  • Konkurencyjna cena zakupu i eksploatacji
  • Bogate wyposażenie w nowszych wersjach

Wady

  • Problemy z korozją w starszych egzemplarzach
  • Awaryjność elektroniki pokładowej
  • Dość wysokie koszty napraw w ASO
  • Przeciętna jakość materiałów wykończeniowych

Silniki

Benzynowe

    • 2.0 - 120KM

Diesel

    • 1.6 dCi - 95KM
    • 1.6 dCi - 120KM
    • 1.6 dCi Twin Turbo - 140KM
    • 2.0 dCi - 145KM
    • 2.0 dCi - 170KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu wtryskowego i turbosprężarki
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Stan filtra cząstek stałych DPF

Nadwozie

  • Ogniska korozji na progach i nadkolach
  • Stan prowadnic drzwi przesuwnych
  • Szczelność dachu i uszczelek

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Zużycie amortyzatorów
  • Stan układu hamulcowego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *