Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

SEAT Altea – dane techniczne i opinie

SEAT
Segment
Minivan kompaktowy
Lata produkcji
2004-2015
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

SEAT Altea zadebiutował w 2004 roku jako przedstawiciel nowego kierunku stylistycznego marki. Zaprojektowany przez Waltera de Silvę model bazował na platformie PQ35, współdzielonej z Volkswagenem Golfem V i Audi A3. Pojazd pozycjonowany był jako kompaktowy minivan o sportowym charakterze. Altea wyróżniała się na tle konkurencji dynamiczną stylistyką i dobrymi właściwościami jezdnymi. W 2006 roku gamę wzbogacono o wydłużoną wersję XL, a w 2007 roku wprowadzono uterenowioną odmianę Freetrack z napędem 4x4. W 2009 roku model przeszedł facelifting, otrzymując nowy przód i zmodernizowane wnętrze. Pod względem technicznym Altea korzystała z sprawdzonych rozwiązań koncernu VAG, co przekładało się na przyzwoitą niezawodność. Auto oferowało przestronne wnętrze i funkcjonalne rozwiązania, choć niektóre materiały wykończeniowe nie dorównywały jakością niemieckim krewnym.

Zalety

  • Przestronne i funkcjonalne wnętrze
  • Dobre właściwości jezdne
  • Sprawdzone jednostki napędowe
  • Konkurencyjna cena na rynku wtórnym
  • Bogate wyposażenie w wyższych wersjach
  • Dobra pozycja za kierownicą i widoczność

Wady

  • Problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach
  • Podatność na korozję progów i nadkoli
  • Słaba jakość niektórych materiałów wykończeniowych
  • Wysokie koszty części zamiennych

Silniki

Benzynowe

    • 1.4 16V - 85KM
    • 1.6 MPI - 102KM
    • 1.8 TSI - 160KM
    • 2.0 FSI - 150KM
    • 2.0 TFSI - 200KM

Diesel

    • 1.9 TDI - 105KM
    • 2.0 TDI - 140KM
    • 2.0 TDI - 170KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego elementów
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie turbosprężarki w dieslu

Nadwozie

  • Stan progów i nadkoli pod kątem korozji
  • Szczelność dachu panoramicznego
  • Działanie elektryki (szyby, lusterka)

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Amortyzatory i sprężyny
  • Układ kierowniczy pod kątem luzów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *