
SEAT Altea – dane techniczne i opinie
SEAT
Segment
Minivan kompaktowy
Lata produkcji
2004-2015
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★3.5/5
Przegląd
SEAT Altea zadebiutował w 2004 roku jako przedstawiciel nowego kierunku stylistycznego marki. Zaprojektowany przez Waltera de Silvę model bazował na platformie PQ35, współdzielonej z Volkswagenem Golfem V i Audi A3. Pojazd pozycjonowany był jako kompaktowy minivan o sportowym charakterze. Altea wyróżniała się na tle konkurencji dynamiczną stylistyką i dobrymi właściwościami jezdnymi. W 2006 roku gamę wzbogacono o wydłużoną wersję XL, a w 2007 roku wprowadzono uterenowioną odmianę Freetrack z napędem 4x4. W 2009 roku model przeszedł facelifting, otrzymując nowy przód i zmodernizowane wnętrze. Pod względem technicznym Altea korzystała z sprawdzonych rozwiązań koncernu VAG, co przekładało się na przyzwoitą niezawodność. Auto oferowało przestronne wnętrze i funkcjonalne rozwiązania, choć niektóre materiały wykończeniowe nie dorównywały jakością niemieckim krewnym.Zalety
- Przestronne i funkcjonalne wnętrze
- Dobre właściwości jezdne
- Sprawdzone jednostki napędowe
- Konkurencyjna cena na rynku wtórnym
- Bogate wyposażenie w wyższych wersjach
- Dobra pozycja za kierownicą i widoczność
Wady
- Problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach
- Podatność na korozję progów i nadkoli
- Słaba jakość niektórych materiałów wykończeniowych
- Wysokie koszty części zamiennych
Silniki
Benzynowe
- 1.4 16V - 85KM
- 1.6 MPI - 102KM
- 1.8 TSI - 160KM
- 2.0 FSI - 150KM
- 2.0 TFSI - 200KM
Diesel
- 1.9 TDI - 105KM
- 2.0 TDI - 140KM
- 2.0 TDI - 170KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan rozrządu i jego elementów
- Szczelność układu olejowego
- Działanie turbosprężarki w dieslu
Nadwozie
- Stan progów i nadkoli pod kątem korozji
- Szczelność dachu panoramicznego
- Działanie elektryki (szyby, lusterka)
Zawieszenie
- Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
- Amortyzatory i sprężyny
- Układ kierowniczy pod kątem luzów