
Volkswagen Passat – dane techniczne i opinie
Volkswagen
Segment
Segment D (klasa średnia)
Lata produkcji
1973-obecnie (B8 2014-2022)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5
Przegląd
Volkswagen Passat to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli klasy średniej na europejskim rynku. Od swojego debiutu w 1973 roku przeszedł znaczącą ewolucję, stając się synonimem niezawodności i komfortu w segmencie D. Przez osiem generacji model ten konsekwentnie wyznaczał standardy w swojej klasie. Najnowsza generacja B8 (2014-2022) została zbudowana na platformie MQB, która zapewnia doskonałe właściwości jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa. Samochód wyróżnia się przestronnym wnętrzem, wysoką jakością wykończenia oraz zaawansowanymi systemami wspomagającymi kierowcę. W porównaniu do poprzednich generacji, B8 oferuje znacznie lepszą ekonomię spalania, większy komfort podróżowania oraz nowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Model dostępny jest zarówno jako sedan, jak i praktyczne kombi (Variant), które cieszy się szczególną popularnością na europejskim rynku.Zalety
- Przestronne i komfortowe wnętrze
- Wysoka jakość wykończenia
- Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
- Dobre właściwości jezdne
- Ekonomiczne jednostki napędowe
- Wysoka wartość odsprzedaży
Wady
- Stosunkowo wysokie koszty serwisowania
- Droższe części zamienne niż u konkurencji
- Problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach
- Awaryjność dwusprzęgłowych skrzyń DSG
Silniki
Benzynowe
- 1.4 TSI - 125KM
- 1.4 TSI - 150KM
- 1.8 TSI - 180KM
- 2.0 TSI - 220KM
- 2.0 TSI - 280KM
Diesel
- 1.6 TDI - 120KM
- 2.0 TDI - 150KM
- 2.0 TDI - 190KM
- 2.0 TDI - 240KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Sprawdzenie historii serwisowej i wymian oleju
- Kontrola pracy układu turbodoładowania
- Stan rozrządu i jego ostatnia wymiana
Nadwozie
- Kontrola stanu zabezpieczenia antykorozyjnego
- Sprawdzenie szczelności szyb i szyberdachu
- Stan lakieru i ewentualne ślady napraw powypadkowych
Zawieszenie
- Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
- Sprawdzenie amortyzatorów
- Kontrola układu kierowniczego