Volkswagen New Beetle - dane techniczne i opinie

Volkswagen New Beetle – dane techniczne i opinie

Volkswagen
Segment
Segment C (kompakt)
Lata produkcji
1998-2011
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★3/5

Przegląd

Volkswagen New Beetle to nowoczesna interpretacja legendarnego "Garbusa", wprowadzona na rynek w 1998 roku. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej Volkswagena Golfa IV, co zapewniło mu nowoczesną konstrukcję i dobre właściwości jezdne. Model ten był produkowany w meksykańskiej fabryce w Puebla. New Beetle wyróżniał się charakterystyczną, retro stylistyką nawiązującą do klasycznego Garbusa, jednocześnie oferując nowoczesne rozwiązania techniczne i wyposażenie. Samochód został zaprojektowany z myślą o rynku amerykańskim, gdzie odniósł największy sukces komercyjny. W 2005 roku model przeszedł facelifting, który przyniósł delikatne zmiany stylistyczne oraz modernizację wyposażenia. Wprowadzono również nowe jednostki napędowe, w tym bardziej ekonomiczne silniki diesla. Produkcję zakończono w 2011 roku, gdy model zastąpiono nową generacją nazwaną Beetle.

Zalety

  • Charakterystyczny, przyciągający uwagę design
  • Solidne materiały wykończeniowe
  • Dobra jakość montażu
  • Przestronne wnętrze z przodu
  • Bogata dostępność części zamiennych
  • Stabilne zachowanie na drodze

Wady

  • Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie
  • Słaba widoczność do tyłu
  • Stosunkowo wysokie koszty napraw
  • Problemy z korozją w starszych egzemplarzach

Silniki

Benzynowe

    • 1.4 16V - 75KM
    • 1.6 8V - 102KM
    • 1.8T - 150KM
    • 2.0 - 115KM
    • 2.3 V5 - 170KM
    • RSi 3.2 V6 - 225KM

Diesel

    • 1.9 SDI - 64KM
    • 1.9 TDI - 90KM
    • 1.9 TDI - 100KM
    • 1.9 TDI - 105KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego ostatnia wymiana
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie turbosprężarki w wersjach doładowanych

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan uszczelnień dachu
  • Korozja pokrywy bagażnika

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Zużycie amortyzatorów
  • Stan stabilizatorów i ich mocowań

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *