Toyota Crown - dane techniczne i opinie

Toyota Crown – dane techniczne i opinie

Toyota
Segment
Segment E/F (klasa wyższa/luksusowa)
Lata produkcji
1955-obecnie (obecnie XVI generacja od 2022)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4.8/5

Przegląd

Toyota Crown to flagowy model japońskiego producenta, który przez dekady stanowił synonim luksusu i niezawodności na rynku azjatyckim. Model ten, wprowadzony w 1955 roku, był pierwszym japońskim samochodem eksportowanym do Stanów Zjednoczonych i przez lata służył jako oficjalny samochód japońskiego dworu cesarskiego. W swojej długiej historii Crown przeszedł znaczącą ewolucję, od klasycznej limuzyny do nowoczesnego crossovera w najnowszej generacji. Model ten zawsze wyznaczał standardy technologiczne dla marki Toyota, wprowadzając jako pierwszy wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak elektroniczne sterowanie wtryskem paliwa czy zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Najnowsza, XVI generacja (2022+) reprezentuje radykalną zmianę w filozofii modelu, łącząc cechy sedana i SUV-a. Wyposażona w zaawansowane układy hybrydowe, oferuje poziom luksusu i technologii niespotykany wcześniej w tej linii modelowej.

Zalety

  • Legendarna niezawodność i trwałość
  • Wysoka jakość wykonania i materiałów
  • Przestronne i komfortowe wnętrze
  • Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
  • Wysoka wartość odsprzedaży
  • Niskie koszty eksploatacji w wersjach hybrydowych

Wady

  • Wysoka cena zakupu
  • Ograniczona dostępność części zamiennych w Europie
  • Duże gabaryty utrudniające manewrowanie w mieście
  • Wysokie koszty serwisowania w ASO

Silniki

Benzynowe

    • 2.4L Turbo Hybrid - 236KM
    • 2.5L Hybrid - 190KM
    • 3.5L V6 - 340KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu hybrydowego i baterii
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Kontrola działania układu zmiennych faz rozrządu

Nadwozie

  • Kontrola stanu zabezpieczenia antykorozyjnego
  • Sprawdzenie szczelności szyb i uszczelek
  • Weryfikacja działania elektrycznie sterowanych elementów

Zawieszenie

  • Stan zawieszenia adaptacyjnego
  • Kontrola amortyzatorów i sprężyn
  • Sprawdzenie układu kierowniczego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *