
Toyota Auris – dane techniczne i opinie
Toyota
Segment
Segment C (kompakt)
Lata produkcji
2006-2018 (dwie generacje)
Ocena ogólna
★4.0/5.0
Niezawodność
★4.5/5.0
Przegląd
Toyota Auris zadebiutowała w 2006 roku jako następca popularnej Corolli E12 w nadwoziu hatchback. Model ten został zaprojektowany z myślą o europejskim rynku, gdzie kompaktowe hatchbacki cieszą się dużą popularnością. Pierwsza generacja (E150) produkowała się do 2012 roku. Druga generacja (E180) pojawiła się w 2012 roku, wprowadzając nowocześniejszą stylistykę i ulepszone właściwości jezdne. Toyota zastosowała w niej nową platformę podłogową, która poprawiła zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy. W 2015 roku model przeszedł face-lifting, otrzymując między innymi zmodernizowane jednostki napędowe. Auris wyróżniał się na tle konkurencji przede wszystkim niezawodnością i ekonomiczną eksploatacją. Jako jeden z pierwszych modeli w segmencie oferował napęd hybrydowy, który szczególnie w drugiej generacji stał się bardzo popularny. W 2018 roku model został zastąpiony przez nową Corollę.Zalety
- Wysoka niezawodność i trwałość podzespołów
- Niskie koszty eksploatacji
- Ekonomiczne jednostki napędowe, szczególnie wersja hybrydowa
- Przestronne wnętrze i dobrej jakości materiały
- Wysoka wartość odsprzedaży
- Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
Wady
- Przeciętne właściwości jezdne
- Dość twarde zawieszenie w pierwszej generacji
- Słabe osiągi bazowych jednostek benzynowych
- Wysokie ceny części oryginalnych
Silniki
Benzynowe
- 1.33 Dual VVT-i - 99KM
- 1.6 Valvematic - 132KM
- 1.8 Hybrid - 136KM
Diesel
- 1.4 D-4D - 90KM
- 2.0 D-4D - 124KM
- 2.2 D-4D - 177KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan rozrządu i jego osprzętu
- Szczelność układu common rail w silnikach Diesla
- Sprawność układu hybrydowego i stan baterii
Nadwozie
- Korozja progów i nadkoli
- Stan powłoki lakierniczej
- Szczelność uszczelnień drzwi i bagażnika
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów i sprężyn
- Zużycie tulei wahaczy
- Stan łożysk kół