Toyota Auris - dane techniczne i opinie

Toyota Auris – dane techniczne i opinie

Toyota
Segment
Segment C (kompakt)
Lata produkcji
2006-2018 (dwie generacje)
Ocena ogólna
★4.0/5.0
Niezawodność
★4.5/5.0

Przegląd

Toyota Auris zadebiutowała w 2006 roku jako następca popularnej Corolli E12 w nadwoziu hatchback. Model ten został zaprojektowany z myślą o europejskim rynku, gdzie kompaktowe hatchbacki cieszą się dużą popularnością. Pierwsza generacja (E150) produkowała się do 2012 roku. Druga generacja (E180) pojawiła się w 2012 roku, wprowadzając nowocześniejszą stylistykę i ulepszone właściwości jezdne. Toyota zastosowała w niej nową platformę podłogową, która poprawiła zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy. W 2015 roku model przeszedł face-lifting, otrzymując między innymi zmodernizowane jednostki napędowe. Auris wyróżniał się na tle konkurencji przede wszystkim niezawodnością i ekonomiczną eksploatacją. Jako jeden z pierwszych modeli w segmencie oferował napęd hybrydowy, który szczególnie w drugiej generacji stał się bardzo popularny. W 2018 roku model został zastąpiony przez nową Corollę.

Zalety

  • Wysoka niezawodność i trwałość podzespołów
  • Niskie koszty eksploatacji
  • Ekonomiczne jednostki napędowe, szczególnie wersja hybrydowa
  • Przestronne wnętrze i dobrej jakości materiały
  • Wysoka wartość odsprzedaży
  • Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa

Wady

  • Przeciętne właściwości jezdne
  • Dość twarde zawieszenie w pierwszej generacji
  • Słabe osiągi bazowych jednostek benzynowych
  • Wysokie ceny części oryginalnych

Silniki

Benzynowe

    • 1.33 Dual VVT-i - 99KM
    • 1.6 Valvematic - 132KM
    • 1.8 Hybrid - 136KM

Diesel

    • 1.4 D-4D - 90KM
    • 2.0 D-4D - 124KM
    • 2.2 D-4D - 177KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego osprzętu
  • Szczelność układu common rail w silnikach Diesla
  • Sprawność układu hybrydowego i stan baterii

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Szczelność uszczelnień drzwi i bagażnika

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie tulei wahaczy
  • Stan łożysk kół

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *