Toyota Camry - dane techniczne i opinie

Toyota Camry – dane techniczne i opinie

Toyota
Segment
Segment E (klasa średnia-wyższa)
Lata produkcji
1982-obecnie (VIII generacji)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4.8/5

Przegląd

Toyota Camry to jeden z najdłużej produkowanych modeli japońskiego producenta, który zdobył światową renomę jako niezawodny i komfortowy sedan klasy średniej-wyższej. Model ten zadebiutował w 1982 roku jako następca Toyoty Corona i od tego czasu przeszedł znaczącą ewolucję, zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym. Szczególnie warta uwagi jest obecna, VIII generacja modelu, wprowadzona w 2017 roku. Samochód został zbudowany na platformie TNGA-K (Toyota New Global Architecture), która zapewnia znacznie lepsze właściwości jezdne i wyższy poziom bezpieczeństwa w porównaniu do poprzednich generacji. Współczesna Camry łączy w sobie elegancką stylistykę z zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa i nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Na rynku europejskim Camry powróciła w 2019 roku, zastępując model Avensis. W obecnej odsłonie dostępna jest głównie z napędem hybrydowym, co odzwierciedla globalną strategię Toyoty w kierunku elektryfikacji gamy modelowej. Auto wyróżnia się przestronnym wnętrzem, wysoką jakością wykonania oraz wzorową ekonomią eksploatacji.

Zalety

  • Wzorowa niezawodność i trwałość
  • Niskie koszty eksploatacji
  • Przestronne i komfortowe wnętrze
  • Wysoka wartość odsprzedaży
  • Bogate wyposażenie standardowe
  • Oszczędny napęd hybrydowy

Wady

  • Dość zachowawcza stylistyka
  • Ograniczona gama silnikowa w Europie
  • Wysoka cena zakupu
  • System multimedialny mógłby być bardziej intuicyjny

Silniki

Benzynowe

    • 2.0 VVT-i - 160KM
    • 2.5 VVT-i Hybrid - 218KM
    • 3.5 V6 - 301KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu hybrydowego i baterii
  • Działanie układu zmiennych faz rozrządu VVT-i
  • Szczelność układu chłodzenia

Nadwozie

  • Stan zabezpieczenia antykorozyjnego
  • Jakość spasowania elementów karoserii
  • Ewentualne ślady napraw powypadkowych

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów
  • Zużycie wahaczy i tulei
  • Stan łożysk kół

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *