SEAT Cordoba - dane techniczne i opinie

SEAT Cordoba – dane techniczne i opinie

SEAT
Segment
Segment B/C (kompaktowy sedan)
Lata produkcji
1993-2009
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★3/5

Przegląd

SEAT Cordoba to kompaktowy sedan, który zadebiutował w 1993 roku jako odmiana nadwoziowa modelu Ibiza. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej Volkswagena A03, dzielonej z takimi modelami jak VW Polo III czy Škoda Fabia I. Pierwsza generacja (1993-2002) była szczególnie popularna w Europie Południowej i Środkowej. Model wyróżniał się sportowym charakterem, co podkreślała wersja SX z mocniejszymi silnikami. W 1999 roku przeprowadzono face-lifting, który odświeżył stylistykę i wprowadził nowsze jednostki napędowe. Druga generacja (2002-2009) została znacząco unowocześniona, otrzymując bardziej wyrafinowane zawieszenie i lepsze materiały wykończeniowe. Mimo to, model stopniowo tracił na popularności, głównie ze względu na rosnącą konkurencję w segmencie i przesunięcie preferencji klientów w stronę hatchbacków.

Zalety

  • Przestronny bagażnik (ponad 500l)
  • Dobra dostępność i niskie ceny części zamiennych
  • Proste i trwałe silniki benzynowe
  • Ekonomiczna eksploatacja
  • Dobre właściwości jezdne
  • Atrakcyjna cena na rynku wtórnym

Wady

  • Podatność na korozję (szczególnie I generacja)
  • Przeciętna jakość materiałów wykończeniowych
  • Problematyczne silniki 1.9 TDI (pompowtryskiwacze)
  • Słabe wyciszenie kabiny

Silniki

Benzynowe

    • 1.4 8V - 60KM
    • 1.4 16V - 75KM/100KM
    • 1.6 8V - 75KM
    • 1.6 16V - 100KM/105KM
    • 2.0 8V - 115KM

Diesel

    • 1.9 SDI - 64KM
    • 1.9 TDI - 90KM
    • 1.9 TDI - 100KM
    • 1.9 TDI - 130KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego osprzętu
  • Szczelność układu olejowego
  • Stan pompowtryskiwaczy (w TDI)

Nadwozie

  • Ogniska korozji na progach i nadkolach
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Szczelność uszczelnień drzwi i bagażnika

Zawieszenie

  • Stan tulei wahaczy
  • Amortyzatory (wycieki, skuteczność tłumienia)
  • Stan stabilizatorów i ich łączników

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *