Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

SEAT Ateca – dane techniczne i opinie

SEAT
Segment
SUV segmentu C
Lata produkcji
2016 - obecnie
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

SEAT Ateca to pierwszy SUV w historii hiszpańskiej marki, który zadebiutował w 2016 roku. Model został zbudowany na platformie MQB koncernu Volkswagen, dzieląc wiele komponentów z takimi autami jak Volkswagen Tiguan czy Škoda Karoq. Ateca szybko stała się jednym z najważniejszych modeli w gamie SEATa, oferując przestronne wnętrze, nowoczesne technologie i charakterystyczny, sportowy design typowy dla marki. W 2020 roku model przeszedł face-lifting, który przyniósł odświeżony wygląd zewnętrzny oraz ulepszone wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i multimediów. Auto wyróżnia się na tle konkurencji bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi, precyzyjnym układem kierowniczym i relatywnie sztywnym zawieszeniem, co przekłada się na bardziej sportowy charakter prowadzenia niż w przypadku większości SUV-ów tego segmentu.

Zalety

  • Przestronne i funkcjonalne wnętrze
  • Dobre właściwości jezdne i prowadzenie
  • Bogata oferta jednostek napędowych
  • Wysoka jakość wykonania
  • Konkurencyjna cena w stosunku do możliwości
  • Nowoczesne systemy bezpieczeństwa i multimedia

Wady

  • Twarde zawieszenie może być niekomfortowe na złych nawierzchniach
  • Plastiki we wnętrzu mogą się rysować
  • Wysokie koszty części zamiennych
  • Problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach

Silniki

Benzynowe

    • 1.0 TSI - 110KM
    • 1.4 TSI - 150KM
    • 1.5 TSI - 150KM
    • 2.0 TSI - 190KM

Diesel

    • 1.6 TDI - 115KM
    • 2.0 TDI - 150KM
    • 2.0 TDI - 190KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Kontrola szczelności układu olejowego
  • Sprawdzenie działania turbosprężarki
  • Stan rozrządu i jego ostatnia wymiana

Nadwozie

  • Sprawdzenie stanu powłoki lakierniczej
  • Kontrola szczelności uszczelnień drzwi i okien
  • Ocena stanu progów i podwozia

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Kontrola łożysk kół
  • Sprawdzenie zużycia elementów układu kierowniczego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *