Peugeot 2008 - dane techniczne i opinie

Peugeot 2008 – dane techniczne i opinie

Peugeot
Segment
Crossover segmentu B
Lata produkcji
2013-obecnie (II generacja od 2019)
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.8/5

Przegląd

Peugeot 2008 to miejski crossover, który zadebiutował w 2013 roku jako odpowiedź francuskiej marki na rosnącą popularność kompaktowych SUV-ów. Model bazuje na platformie PF1, wykorzystywanej również w Peugeocie 208, ale oferuje wyższe zawieszenie i bardziej praktyczne nadwozie. W 2019 roku wprowadzono drugą generację modelu, która przeszła znaczącą metamorfozę stylistyczną. Nowy 2008 otrzymał charakterystyczny design z "lwimi kłami" w światłach LED oraz nowoczesne wnętrze z systemem i-Cockpit. Samochód urósł względem poprzednika, oferując więcej przestrzeni dla pasażerów i bagażu. Szczególną uwagę zwraca fakt, że od drugiej generacji model dostępny jest również w wersji elektrycznej (e-2008). Samochód wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, w tym systemy wspomagania jazdy z poziomu 2. autonomii oraz zaawansowane systemy multimedialne z możliwością integracji ze smartfonami.

Zalety

  • Atrakcyjny, nowoczesny design zewnętrzny
  • Wysokiej jakości materiały wykończeniowe
  • Przestronne wnętrze jak na segment B-SUV
  • Bogata lista wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa
  • Dostępność wersji elektrycznej
  • Dobra pozycja za kierownicą i ergonomia

Wady

  • Stosunkowo wysokie ceny nowych egzemplarzy
  • Ograniczona widoczność do tyłu
  • Nie najlepsze wyciszenie przy wyższych prędkościach
  • Wrażliwość na boczny wiatr

Silniki

Benzynowe

    • 1.2 PureTech - 100 KM
    • 1.2 PureTech - 130 KM
    • 1.2 PureTech - 155 KM

Diesel

    • 1.5 BlueHDi - 100 KM
    • 1.5 BlueHDi - 130 KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Sprawdzenie szczelności układu olejowego w silnikach PureTech
  • Kontrola paska rozrządu w silnikach Diesla
  • Stan turbosprężarki i układu wtryskowego

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej, szczególnie na masce i zderzakach
  • Szczelność uszczelnień szyb i świetlika dachowego

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Sprawdzenie układu kierowniczego pod kątem luzów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *