Przegląd

Peugeot 207 zadebiutował w 2006 roku jako następca popularnego modelu 206. Samochód został zbudowany na platformie PF1, współdzielonej z Citroënem C3. Model ten reprezentował nowy kierunek stylistyczny marki, charakteryzujący się bardziej dynamiczną i agresywną linią nadwozia. W porównaniu do poprzednika, 207 urósł we wszystkich wymiarach, oferując więcej przestrzeni we wnętrzu i lepsze właściwości jezdne. Samochód był dostępny w kilku wersjach nadwoziowych: 3- i 5-drzwiowy hatchback, SW (kombi) oraz CC (coupé-cabriolet). Model 207 szybko stał się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w Europie, szczególnie we Francji i Wielkiej Brytanii. Wyróżniał się dobrymi właściwościami jezdnymi, wysokim poziomem bezpieczeństwa (5 gwiazdek w testach Euro NCAP) oraz bogatym wyposażeniem standardowym w stosunku do konkurencji.

Zalety

  • Dobre właściwości jezdne i precyzyjny układ kierowniczy
  • Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego
  • Przestronne wnętrze w stosunku do poprzednika
  • Bogata oferta silników
  • Atrakcyjna stylistyka nadwozia
  • Dobra jakość materiałów wykończeniowych

Wady

  • Problemy z elektroniką
  • Awaryjność niektórych jednostek napędowych
  • Podatność na korozję progów i nadkoli
  • Wysokie koszty części zamiennych

Silniki

Benzynowe

    • 1.4 8V - 75KM
    • 1.4 16V - 90KM
    • 1.6 16V - 120KM
    • 1.6 16V THP - 150KM
    • 1.6 16V THP - 175KM

Diesel

    • 1.4 HDi - 70KM
    • 1.6 HDi - 90KM
    • 1.6 HDi - 110KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego osprzętu
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie turbosprężarki

Nadwozie

  • Stan progów i nadkoli pod kątem korozji
  • Szczelność dachu
  • Stan spoin fabrycznych

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Kondycja amortyzatorów
  • Stan tulei stabilizatorów