Peugeot 406 - dane techniczne i opinie

Peugeot 406 – dane techniczne i opinie

Peugeot
Segment
Segment D (klasa średnia)
Lata produkcji
1995-2004
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Peugeot 406 zadebiutował w 1995 roku jako następca modelu 405. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej PSA platform 2, współdzielonej z Citroënem Xantia. Model ten wyróżniał się charakterystyczną stylistyką autorstwa Pininfarina, która do dziś jest uznawana za jedną z najpiękniejszych w historii marki. 406-tka oferowana była w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, kombi (Break) oraz ekskluzywne coupe. Szczególnie ta ostatnia wersja, zaprojektowana i produkowana przez Pininfarinę, zyskała status auta kultowego. W 1999 roku model przeszedł face-lifting, otrzymując nowy przód z charakterystyczną większą atrapą chłodnicy. Pod względem technicznym 406 wyróżniała się zaawansowanym jak na swoje czasy zawieszeniem, z wielowahaczowym układem z tyłu, zapewniającym znakomite prowadzenie i komfort jazdy. Auto cieszyło się dużą popularnością zarówno na rynku prywatnym jak i flotowym, szczególnie w wersji z silnikami wysokoprężnymi.

Zalety

  • Komfortowe zawieszenie
  • Przestronne wnętrze
  • Dobra jakość wykończenia
  • Trwałe silniki diesla HDi
  • Bogate wyposażenie w wyższych wersjach
  • Dobre właściwości jezdne

Wady

  • Podatność na korozję
  • Problemy z elektroniką
  • Wysokie koszty części zamiennych
  • Awaryjność automatycznych skrzyń biegów

Silniki

Benzynowe

    • 1.6 8V - 88KM
    • 1.8 16V - 112KM
    • 2.0 16V - 132KM
    • 2.0 16V - 135KM
    • 2.2 16V - 158KM
    • 3.0 V6 - 194KM

Diesel

    • 1.9 TD - 92KM
    • 1.9 DTi - 90KM
    • 2.0 HDi - 90KM
    • 2.0 HDi - 109KM
    • 2.1 TD - 109KM
    • 2.2 HDi - 133KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego osprzętu
  • Szczelność układu wtryskowego (szczególnie w HDi)
  • Wycieki oleju z okolic uszczelniaczy

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan mocowań zawieszenia
  • Szczelność uszczelnień szyb

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Zużycie amortyzatorów
  • Stan tulei stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *