Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Peugeot Partner – dane techniczne i opinie

Peugeot
Segment
Kompaktowy samochód dostawczy (LAV)
Lata produkcji
1996-obecnie (II generacja od 2008)
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Peugeot Partner to wszechstronny samochód dostawczy, który zadebiutował w 1996 roku jako bliźniaczy model Citroëna Berlingo. Model ten szybko zyskał popularność zarówno wśród przedsiębiorców, jak i rodzin szukających przestronnego auta. Partner pierwszej generacji został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej Peugeota 306, co zapewniło mu dobre właściwości jezdne typowe dla samochodów osobowych. W 2008 roku zadebiutowała druga generacja, która przyniosła znaczące udoskonalenia w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i funkcjonalności. Model ten wyróżnia się na rynku doskonałym stosunkiem przestrzeni ładunkowej do wymiarów zewnętrznych. Partner oferuje również wersję osobową Tepee, która jest popularnym wyborem wśród rodzin potrzebujących dużego i praktycznego samochodu.

Zalety

  • Duża przestrzeń ładunkowa (do 3,3m³ w wersji standard)
  • Niskie koszty eksploatacji
  • Dobra ergonomia miejsca pracy kierowcy
  • Szeroki wybór wersji nadwoziowych
  • Wysoka funkcjonalność i możliwości adaptacji
  • Ekonomiczne silniki diesla

Wady

  • Podatność na korozję w pierwszej generacji
  • Problemy z elektroniką w starszych modelach
  • Słaba jakość materiałów wykończeniowych
  • Wysokie zużycie elementów zawieszenia

Silniki

Benzynowe

    • 1.4 8V - 75KM
    • 1.6 16V - 109KM
    • 1.6 VTi - 120KM

Diesel

    • 1.6 HDi - 75KM
    • 1.6 HDi - 90KM
    • 1.6 HDi - 92KM
    • 2.0 HDi - 90KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego osprzętu
  • Szczelność układu wtryskowego (szczególnie w dieslu)
  • Sprawność turbosprężarki w wersjach HDi

Nadwozie

  • Występowanie korozji na progach i nadkolach
  • Stan prowadnic drzwi przesuwnych
  • Szczelność uszczelnień dachowych

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Kondycja amortyzatorów
  • Stan tulei stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *