
Nissan GT-R – dane techniczne i opinie
Nissan
Segment
Supersamochód / Sport GT
Lata produkcji
2007-obecnie
Ocena ogólna
★4.8/5
Niezawodność
★4.2/5
Przegląd
Nissan GT-R, znany również jako R35, to technologiczne tour de force japońskiej motoryzacji, który zadebiutował w 2007 roku jako następca legendarnej linii Skyline GT-R. Samochód od początku został zaprojektowany jako bezkompromisowy supersamochód, mogący konkurować z najlepszymi europejskimi konstrukcjami przy znacznie niższej cenie. Model ten wyróżnia się zaawansowanym napędem na wszystkie koła ATTESA E-TS oraz dwusprzęgłową skrzynią biegów GR6. Konstrukcja GT-R została oparta na zasadzie "Total Balance", łączącej wyjątkowe osiągi z codzienną użytecznością. Każdy silnik jest ręcznie składany przez jednego z mistrzów Takumi w fabryce w Yokohamie. Na przestrzeni lat GT-R był systematycznie modernizowany, otrzymując coraz więcej mocy i ulepszeń technicznych. Szczególnie warto wspomnieć o wersji NISMO, która podniosła poprzeczkę jeszcze wyżej, oferując ponad 600 KM mocy i szereg modyfikacji aerodynamicznych.Zalety
- Wyjątkowe osiągi i przyspieszenie
- Zaawansowany napęd na wszystkie koła
- Wysoka niezawodność jak na supersamochód
- Świetne prowadzenie i stabilność w zakrętach
- Praktyczność codzienna (jak na auto tej klasy)
- Legendarny status i rozpoznawalność
Wady
- Wysokie koszty serwisowania
- Duże zużycie paliwa
- Twarde zawieszenie
- Wysoka masa własna
Silniki
Benzynowe
- VR38DETT 3.8 V6|485KM
- VR38DETT 3.8 V6|530KM
- VR38DETT 3.8 V6|565KM
- VR38DETT 3.8 V6 NISMO|600KM
Diesel
- Brak
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan układu chłodzenia i temperatury pracy
- Szczelność skrzyni biegów i sprzęgła
- Stan turbosprężarek i ciśnienie doładowania
Nadwozie
- Sprawdzenie historii powypadkowej
- Stan powłoki lakierniczej i elementy z włókna węglowego
- Korozja podwozia i punktów mocowania zawieszenia
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów adaptacyjnych
- Zużycie elementów układu kierowniczego
- Stan tarcz i klocków hamulcowych