Nissan GT-R - dane techniczne i opinie

Nissan GT-R – dane techniczne i opinie

Nissan
Segment
Supersamochód / Sport GT
Lata produkcji
2007-obecnie
Ocena ogólna
★4.8/5
Niezawodność
★4.2/5

Przegląd

Nissan GT-R, znany również jako R35, to technologiczne tour de force japońskiej motoryzacji, który zadebiutował w 2007 roku jako następca legendarnej linii Skyline GT-R. Samochód od początku został zaprojektowany jako bezkompromisowy supersamochód, mogący konkurować z najlepszymi europejskimi konstrukcjami przy znacznie niższej cenie. Model ten wyróżnia się zaawansowanym napędem na wszystkie koła ATTESA E-TS oraz dwusprzęgłową skrzynią biegów GR6. Konstrukcja GT-R została oparta na zasadzie "Total Balance", łączącej wyjątkowe osiągi z codzienną użytecznością. Każdy silnik jest ręcznie składany przez jednego z mistrzów Takumi w fabryce w Yokohamie. Na przestrzeni lat GT-R był systematycznie modernizowany, otrzymując coraz więcej mocy i ulepszeń technicznych. Szczególnie warto wspomnieć o wersji NISMO, która podniosła poprzeczkę jeszcze wyżej, oferując ponad 600 KM mocy i szereg modyfikacji aerodynamicznych.

Zalety

  • Wyjątkowe osiągi i przyspieszenie
  • Zaawansowany napęd na wszystkie koła
  • Wysoka niezawodność jak na supersamochód
  • Świetne prowadzenie i stabilność w zakrętach
  • Praktyczność codzienna (jak na auto tej klasy)
  • Legendarny status i rozpoznawalność

Wady

  • Wysokie koszty serwisowania
  • Duże zużycie paliwa
  • Twarde zawieszenie
  • Wysoka masa własna

Silniki

Benzynowe

    • VR38DETT 3.8 V6|485KM
    • VR38DETT 3.8 V6|530KM
    • VR38DETT 3.8 V6|565KM
    • VR38DETT 3.8 V6 NISMO|600KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu chłodzenia i temperatury pracy
  • Szczelność skrzyni biegów i sprzęgła
  • Stan turbosprężarek i ciśnienie doładowania

Nadwozie

  • Sprawdzenie historii powypadkowej
  • Stan powłoki lakierniczej i elementy z włókna węglowego
  • Korozja podwozia i punktów mocowania zawieszenia

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów adaptacyjnych
  • Zużycie elementów układu kierowniczego
  • Stan tarcz i klocków hamulcowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *