Przegląd

Nissan 370Z to następca legendarnego modelu 350Z, który zadebiutował w 2009 roku jako kontynuator linii Z-car. Samochód został zbudowany na zmodernizowanej platformie FM (Front Midship), która zapewnia niemal idealne rozłożenie masy między osiami (52:48). Model 370Z otrzymał nowy, większy silnik V6 o pojemności 3.7l (VQ37VHR), który zastąpił jednostkę 3.5l z poprzednika. Charakterystyczną cechą tego auta jest krótki rozstaw osi i szerokie nadwozie, co w połączeniu z napędem na tylną oś daje świetne właściwości jezdne. W czasie swojej 11-letniej produkcji 370Z przeszedł kilka delikatnych modernizacji, otrzymując m.in. udoskonalony system multimedialny, nowe kolory nadwozia oraz specjalne edycje jak NISMO czy 50th Anniversary Edition. Model ten był ostatnim przedstawicielem serii Z z silnikiem wolnossącym, zanim został zastąpiony przez nowego Nissana Z z jednostką turbo.

Zalety

  • Świetne prowadzenie i dynamika jazdy
  • Niezawodny silnik V6
  • Charakterystyczny, agresywny design
  • Dobra jakość wykonania
  • Relatywnie niskie koszty utrzymania jak na auto tej klasy
  • Bardzo dobre hamulce (zwłaszcza w wersji NISMO)

Wady

  • Wysokie spalanie w cyklu miejskim
  • Ograniczona widoczność do tyłu
  • Słaba izolacja akustyczna
  • Mało praktyczne wnętrze i mały bagażnik

Silniki

Benzynowe

    • 3.7 V6 (VQ37VHR) - 328KM
    • 3.7 V6 (VQ37VHR) - 344KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan łańcucha rozrządu i napinacza
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie układu zmiennych faz rozrządu

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej (zwłaszcza przód)
  • Szczelność uszczelnień szyb i świateł

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów
  • Zużycie sworzni wahaczy
  • Stan tulei stabilizatorów