Nissan Juke - dane techniczne i opinie

Nissan Juke – dane techniczne i opinie

Nissan
Segment
SUV segment B (crossover)
Lata produkcji
2010-obecnie (II generacja od 2019)
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★4.2/5

Przegląd

Nissan Juke to jeden z pionierów w segmencie małych crossoverów, który zadebiutował w 2010 roku. Model ten wyróżnił się bardzo odważną stylistyką, która podzieliła rynek motoryzacyjny na zwolenników i przeciwników jego wyglądu. Charakterystyczne, dwupoziomowe reflektory i muskularne nadwozie stały się znakiem rozpoznawczym tego modelu. W 2019 roku zadebiutowała druga generacja Juke'a, która zachowała charakterystyczny design, ale została zbudowana na nowej platformie CMF-B, współdzielonej z Renault Clio. Nowy model jest przestronniejszy od poprzednika, oferuje lepszą jakość wykończenia wnętrza oraz nowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i multimedia. Juke szczególnie dobrze sprawdza się w warunkach miejskich, gdzie jego kompaktowe wymiary i podwyższony prześwit ułatwiają manewrowanie. Model oferuje również dobre właściwości jezdne i przyzwoite osiągi, szczególnie w wersjach z mocniejszymi silnikami benzynowymi.

Zalety

  • Charakterystyczny, wyróżniający się design
  • Dobra pozycja za kierownicą i widoczność
  • Wysoka wartość odsprzedaży
  • Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
  • Przestronny bagażnik w II generacji (422 l)
  • Dobre właściwości jezdne i zwrotność

Wady

  • Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie (I generacja)
  • Wysokie zużycie paliwa w wersjach z automatem
  • Twarde zawieszenie na nierównościach
  • Plastikowe elementy wnętrza podatne na zarysowania

Silniki

Benzynowe

    • 1.0 DIG-T - 117KM (II gen)
    • 1.2 DIG-T - 115KM (I gen)
    • 1.6 - 94KM (I gen)
    • 1.6 DIG-T - 190KM (I gen)
    • 1.6 DIG-T Nismo - 200KM (I gen)

Diesel

    • 1.5 dCi - 110KM (I gen)
    • 1.5 dCi - 85KM (I gen)

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Sprawdzenie stanu rozrządu (szczególnie w 1.2 DIG-T)
  • Kontrola szczelności układu turbosprężarki
  • Stan świec zapłonowych i cewek

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan uszczelek drzwi i bagażnika
  • Sprawdzenie działania elektryki (lusterka, szyby)

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Luzy na końcówkach drążków kierowniczych
  • Zużycie tulei wahaczy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *