Nissan X-Trail - dane techniczne i opinie

Nissan X-Trail – dane techniczne i opinie

Nissan
Segment
SUV klasy średniej
Lata produkcji
2001-obecnie (obecnie III generacja od 2013)
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★4.2/5

Przegląd

Nissan X-Trail to średniej wielkości SUV, który zadebiutował na rynku w 2001 roku jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na praktyczne samochody z podwyższonym prześwitem. Model ten łączy cechy komfortowego samochodu rodzinnego z możliwościami terenowymi, co zawdzięcza systemowi napędu 4x4 ALL MODE. Druga generacja, wprowadzona w 2007 roku, przyniosła znaczące udoskonalenia w zakresie komfortu jazdy i jakości wykończenia wnętrza. Zachowano charakterystyczną, kanciastą sylwetkę, która stała się znakiem rozpoznawczym modelu. Auto zyskało też na popularności dzięki przestronnemu wnętrzu i funkcjonalnym rozwiązaniom. Obecnie produkowana trzecia generacja (od 2013) została oparta na platformie CMF współdzielonej z Renault. Model przeszedł znaczącą metamorfozę stylistyczną, zyskując bardziej opływowe kształty. Wprowadzono również zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, co pozwoliło X-Trailowi konkurować z europejskimi rywalami w segmencie.

Zalety

  • Przestronne i funkcjonalne wnętrze
  • Wysoka pozycja za kierownicą i dobra widoczność
  • Skuteczny system napędu 4x4
  • Duży prześwit (210 mm)
  • Bogate wyposażenie standardowe
  • Dobra relacja ceny do możliwości

Wady

  • Wysokie zużycie paliwa w wersjach benzynowych
  • Przeciętne materiały wykończeniowe w starszych generacjach
  • Awaryjność automatycznej skrzyni biegów CVT
  • Podatność na korozję w I generacji

Silniki

Benzynowe

    • 2.0 MR20DE - 141KM
    • 2.5 QR25DE - 169KM
    • 1.6 DIG-T - 163KM

Diesel

    • 1.6 dCi - 130KM
    • 2.0 dCi - 150KM
    • 2.0 dCi - 177KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego osprzętu
  • Szczelność układu common rail w dieslu
  • Stan turbosprężarki

Nadwozie

  • Ogniska korozji na progach i nadkolach
  • Stan uszczelnień drzwi i okien
  • Działanie panoramicznego dachu

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie sworzni wahaczy
  • Stan stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *