Volvo V50 - dane techniczne i opinie

Volvo V50 – dane techniczne i opinie

Volvo
Segment
Segment D - klasa średnia
Lata produkcji
2004-2012
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Volvo V50 to średniej wielkości kombi, które zadebiutowało w 2004 roku jako następca modelu V40. Samochód został zbudowany na platformie Ford C1, dzielonej z takimi modelami jak Ford Focus II czy Mazda 3. Mimo współdzielenia platformy, V50 zachowało charakterystyczny dla Volvo design i wysoki poziom bezpieczeństwa. Model ten wyróżniał się na tle konkurencji przemyślanymi rozwiązaniami praktycznymi, skandynawskim minimalizmem wnętrza oraz "pływającą" konsolą środkową, która stała się jednym z charakterystycznych elementów designu Volvo. Wnętrze oferowało wysoką jakość wykończenia i ergonomiczne rozwiązania. V50 było szczególnie popularne na rynku europejskim, gdzie doceniano je za połączenie praktyczności, komfortu i prestiżu. Auto oferowało przestronne wnętrze, dobre właściwości jezdne i szeroki wybór jednostek napędowych, zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych.

Zalety

  • Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego i czynnego
  • Bardzo dobra jakość wykończenia wnętrza
  • Komfortowe zawieszenie
  • Przestronny bagażnik (417-1307 l)
  • Trwałe silniki diesla D5
  • Dobre wyposażenie standardowe
  • Wysoka wartość rezydualna

Wady

  • Wysokie koszty części zamiennych
  • Problematyczna elektronika
  • Stosunkowo ciasne tylne siedzenia
  • Awaryjność automatycznych skrzyń biegów

Silniki

Benzynowe

    • 1.6 - 100KM
    • 1.8 - 125KM
    • 2.0 - 145KM
    • 2.4 - 170KM
    • 2.5T - 220KM
    • T5 2.5 - 230KM

Diesel

    • 1.6D - 109KM
    • 2.0D - 136KM
    • D3 2.0 - 150KM
    • D4 2.0 - 177KM
    • D5 2.4 - 180KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Sprawdzenie rozrządu i jego napędu
  • Kontrola szczelności układu olejowego
  • Stan turbosprężarki

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan uszczelnień szyb i świetlika dachowego
  • Sprawdzenie spasowania elementów karoserii

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Sprawdzenie amortyzatorów
  • Stan końcówek drążków kierowniczych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *