Volkswagen Sharan - dane techniczne i opinie

Volkswagen Sharan – dane techniczne i opinie

Volkswagen
Segment
Minivan klasy średniej
Lata produkcji
1995-2022
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Volkswagen Sharan to przestronny minivan, który zadebiutował w 1995 roku jako efekt współpracy koncernu Volkswagen z Fordem (bliźniacze modele to SEAT Alhambra i Ford Galaxy). Model przeszedł dwie generacje produkcyjne, oferując przez lata rozwiązania odpowiadające potrzebom rodzin i firm. Pierwsza generacja (1995-2010) charakteryzowała się klasyczną sylwetką minivana z wysokim dachem i dużymi przesuwanymi drzwiami. Auto oferowało miejsce dla siedmiu pasażerów, a fotele można było wyjmować, zwiększając przestrzeń ładunkową. W 2000 roku przeprowadzono istotny facelifting, unowocześniając stylistykę i wyposażenie. Druga generacja (2010-2022) przyniosła całkowicie nową konstrukcję opartą na płycie podłogowej PQ46. Samochód zyskał nowocześniejszą stylistykę, lepsze materiały wykończeniowe i zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Charakterystycznym elementem stały się przesuwane tylne drzwi z elektrycznym wspomaganiem.

Zalety

  • Bardzo przestronne wnętrze z możliwością aranżacji
  • Wygodny system składania foteli
  • Wysoki komfort jazdy
  • Dobra jakość materiałów wykończeniowych
  • Ekonomiczne silniki diesla (szczególnie 2.0 TDI)
  • Bogate wyposażenie w wersjach po 2010 roku

Wady

  • Wysokie koszty napraw
  • Problemy z elektroniką w starszych modelach
  • Podatność na korozję (I generacja)
  • Awaryjność automatycznych skrzyń biegów

Silniki

Benzynowe

    • 1.8T - 150KM
    • 2.0 TSI - 200KM
    • 2.8 VR6 - 174KM

Diesel

    • 1.9 TDI - 90KM/110KM/115KM
    • 2.0 TDI - 140KM/170KM
    • 2.0 TDI - 150KM/177KM (II gen)

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego elementów
  • Szczelność układu wtryskowego
  • Poziom zużycia turbosprężarki

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Sprawność mechanizmu drzwi przesuwnych
  • Stan lakieru na masce i dachu

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Zużycie amortyzatorów
  • Luzy na końcówkach drążków

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *