Volkswagen Caddy - dane techniczne i opinie

Volkswagen Caddy – dane techniczne i opinie

Volkswagen
Segment
Samochód dostawczy/kombivan
Lata produkcji
1979-obecnie (obecnie V generacja od 2020)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4.0/5

Przegląd

Volkswagen Caddy to wszechstronny samochód dostawczy, który od ponad 40 lat stanowi jeden z filarów segment lekkich pojazdów użytkowych. Model ten zadebiutował w 1979 roku jako Pick-up bazujący na Volkswagenie Golfie I generacji, jednak z czasem ewoluował w kierunku praktycznego kombivana. Szczególnie przełomowa okazała się trzecia generacja (2K) wprowadzona w 2004 roku, która znacząco poprawiła komfort i właściwości jezdne, zbliżając Caddy do samochodów osobowych. Model ten, bazujący na platformie PQ35 (tej samej co Golf V), oferował przestronną kabinę i możliwość przewozu nawet 7 osób w wersji Maxi. Obecnie produkowana piąta generacja (od 2020) wykorzystuje nowoczesną platformę MQB, dzięki czemu oferuje zaawansowane systemy bezpieczeństwa, lepsze właściwości jezdne i większy komfort. Jest to pierwszy Caddy w pełni zaprojektowany jako samochód rodzinno-dostawczy, a nie adaptacja samochodu dostawczego.

Zalety

  • Wysoka funkcjonalność i przestronność wnętrza
  • Dobra jakość wykonania i trwałe materiały
  • Ekonomiczne silniki, szczególnie diesle
  • Szeroka gama wersji nadwoziowych
  • Dobre właściwości jezdne jak na auto dostawcze
  • Wysokia wartość odsprzedaży

Wady

  • Dość wysokie ceny nowych egzemplarzy
  • Stosunkowo twarde zawieszenie w wersjach dostawczych
  • Podatność na korozję w starszych modelach
  • Awaryjność niektórych silników benzynowych TSI

Silniki

Benzynowe

    • 1.0 TSI - 102KM
    • 1.2 TSI - 86KM
    • 1.4 TSI - 130KM
    • 2.0 TSI - 150KM

Diesel

    • 2.0 TDI - 75KM
    • 2.0 TDI - 102KM
    • 2.0 TDI - 122KM
    • 2.0 TDI - 150KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napędu
  • Szczelność układu olejowego
  • Sprawność turbosprężarki

Nadwozie

  • Ogniska korozji na progach i nadkolach
  • Stan prowadnic drzwi przesuwnych
  • Szczelność dachu w okolicy relingów

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Amortyzatory (wycieki, skuteczność tłumienia)
  • Stan sprężyn i stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *