
Tata Indica – dane techniczne i opinie
Tata
Segment
B (miejski)
Lata produkcji
1998-2018
Ocena ogólna
★2.5/5
Niezawodność
★3/5
Przegląd
Tata Indica to indyjski samochód osobowy, który zadebiutował w 1998 roku jako pierwszy w pełni zaprojektowany i wyprodukowany w Indiach samochód osobowy. Model ten powstał przy współpracy z włoskim studiem projektowym I.DE.A Institute i miał być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na niedrogie samochody miejskie w krajach rozwijających się. Pierwsza generacja Indicy (V1) charakteryzowała się prostą, funkcjonalną konstrukcją i przestronnym jak na swoje wymiary zewnętrzne wnętrzem. W 2004 roku przeprowadzono facelifting modelu (V2), który przyniósł poprawę jakości wykonania i wprowadził nowocześniejsze jednostki napędowe. Model ten był eksportowany do Europy pod marką Rover CityRover w latach 2003-2005, jednak nie odniósł znaczącego sukcesu ze względu na niską jakość wykonania i przestarzałą konstrukcję w porównaniu do konkurencji. Na rynkach azjatyckich Indica cieszyła się znacznie większą popularnością, głównie dzięki niskiej cenie i prostej konstrukcji ułatwiającej serwisowanie.Zalety
- Niskie koszty zakupu i eksploatacji
- Przestronne wnętrze jak na segment B
- Wysoki prześwit dobrze sprawdzający się na złych drogach
- Prosta konstrukcja mechaniczna
- Łatwa dostępność tanich części zamiennych
- Ekonomiczne silniki diesla
Wady
- Niska jakość materiałów wykończeniowych
- Słabe wyciszenie kabiny
- Problemy z korozją nadwozia
- Awaryjność elektroniki
Silniki
Benzynowe
- 1.4 - 75KM
- 1.2 SAFIRE - 65KM
Diesel
- 1.4 TDI - 70KM
- 1.3 Multijet - 75KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan rozrządu i jego napinacza
- Szczelność układu wtryskowego w dieslu
- Wycieki oleju z miski olejowej
Nadwozie
- Korozja progów i podłogi
- Stan mocowań drzwi
- Szczelność uszczelnień szyb
Zawieszenie
- Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
- Szczelność amortyzatorów
- Stan stabilizatorów