Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Tata Indica – dane techniczne i opinie

Tata
Segment
B (miejski)
Lata produkcji
1998-2018
Ocena ogólna
★2.5/5
Niezawodność
★3/5

Przegląd

Tata Indica to indyjski samochód osobowy, który zadebiutował w 1998 roku jako pierwszy w pełni zaprojektowany i wyprodukowany w Indiach samochód osobowy. Model ten powstał przy współpracy z włoskim studiem projektowym I.DE.A Institute i miał być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na niedrogie samochody miejskie w krajach rozwijających się. Pierwsza generacja Indicy (V1) charakteryzowała się prostą, funkcjonalną konstrukcją i przestronnym jak na swoje wymiary zewnętrzne wnętrzem. W 2004 roku przeprowadzono facelifting modelu (V2), który przyniósł poprawę jakości wykonania i wprowadził nowocześniejsze jednostki napędowe. Model ten był eksportowany do Europy pod marką Rover CityRover w latach 2003-2005, jednak nie odniósł znaczącego sukcesu ze względu na niską jakość wykonania i przestarzałą konstrukcję w porównaniu do konkurencji. Na rynkach azjatyckich Indica cieszyła się znacznie większą popularnością, głównie dzięki niskiej cenie i prostej konstrukcji ułatwiającej serwisowanie.

Zalety

  • Niskie koszty zakupu i eksploatacji
  • Przestronne wnętrze jak na segment B
  • Wysoki prześwit dobrze sprawdzający się na złych drogach
  • Prosta konstrukcja mechaniczna
  • Łatwa dostępność tanich części zamiennych
  • Ekonomiczne silniki diesla

Wady

  • Niska jakość materiałów wykończeniowych
  • Słabe wyciszenie kabiny
  • Problemy z korozją nadwozia
  • Awaryjność elektroniki

Silniki

Benzynowe

    • 1.4 - 75KM
    • 1.2 SAFIRE - 65KM

Diesel

    • 1.4 TDI - 70KM
    • 1.3 Multijet - 75KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu wtryskowego w dieslu
  • Wycieki oleju z miski olejowej

Nadwozie

  • Korozja progów i podłogi
  • Stan mocowań drzwi
  • Szczelność uszczelnień szyb

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Szczelność amortyzatorów
  • Stan stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *