
Subaru Solterra – dane techniczne i opinie
Subaru
Segment
SUV elektryczny klasy średniej
Lata produkcji
2022-obecnie
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4.5/5
Przegląd
Subaru Solterra to pierwszy w pełni elektryczny model japońskiej marki, wprowadzony na rynek w 2022 roku. Powstał we współpracy z Toyotą i dzieli platformę oraz większość komponentów z modelem Toyota bZ4X. Nazwa Solterra pochodzi od połączenia łacińskich słów "Sol" (słońce) i "Terra" (ziemia). Model został zbudowany na dedykowanej platformie e-SUBARU Global Platform, zaprojektowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych. Charakteryzuje się napędem na wszystkie koła (Symmetrical AWD), który jest wizytówką marki Subaru, oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa. Solterra oferuje przestronne wnętrze z bagażnikiem o pojemności 452 litrów oraz nowoczesny kokpit z 12,3-calowym ekranem dotykowym. Auto wyposażono w baterię o pojemności 71,4 kWh, która zapewnia zasięg do 460 km (WLTP) w wariancie z napędem na przednią oś.Zalety
- Standardowy napęd na wszystkie koła
- Wysoki poziom bezpieczeństwa i bogate wyposażenie
- Przestronne wnętrze i dobra jakość wykończenia
- Duży prześwit (21 cm) i zdolności terenowe
- Szybkie ładowanie DC do 150 kW
- 8-letnia gwarancja na baterię
Wady
- Wysoka cena zakupu
- Wolniejsze ładowanie AC (6.6 kW) w porównaniu do konkurencji
- Ograniczona sieć dealerska
- Stosunkowo niewielka pojemność bagażnika w tej klasie
Silniki
Benzynowe
- Brak
Diesel
- Brak
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan układu chłodzenia baterii
- Sprawność falownika
- Kontrola połączeń elektrycznych wysokiego napięcia
Nadwozie
- Szczelność uszczelnień drzwi i okien
- Stan powłoki lakierniczej
- Korozja punktów mocowania zawieszenia
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów
- Zużycie łożysk kół
- Stan zawieszenia pneumatycznego