Przegląd

Subaru Solterra to pierwszy w pełni elektryczny model japońskiej marki, wprowadzony na rynek w 2022 roku. Powstał we współpracy z Toyotą i dzieli platformę oraz większość komponentów z modelem Toyota bZ4X. Nazwa Solterra pochodzi od połączenia łacińskich słów "Sol" (słońce) i "Terra" (ziemia). Model został zbudowany na dedykowanej platformie e-SUBARU Global Platform, zaprojektowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych. Charakteryzuje się napędem na wszystkie koła (Symmetrical AWD), który jest wizytówką marki Subaru, oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa. Solterra oferuje przestronne wnętrze z bagażnikiem o pojemności 452 litrów oraz nowoczesny kokpit z 12,3-calowym ekranem dotykowym. Auto wyposażono w baterię o pojemności 71,4 kWh, która zapewnia zasięg do 460 km (WLTP) w wariancie z napędem na przednią oś.

Zalety

  • Standardowy napęd na wszystkie koła
  • Wysoki poziom bezpieczeństwa i bogate wyposażenie
  • Przestronne wnętrze i dobra jakość wykończenia
  • Duży prześwit (21 cm) i zdolności terenowe
  • Szybkie ładowanie DC do 150 kW
  • 8-letnia gwarancja na baterię

Wady

  • Wysoka cena zakupu
  • Wolniejsze ładowanie AC (6.6 kW) w porównaniu do konkurencji
  • Ograniczona sieć dealerska
  • Stosunkowo niewielka pojemność bagażnika w tej klasie

Silniki

Benzynowe

    • Brak

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu chłodzenia baterii
  • Sprawność falownika
  • Kontrola połączeń elektrycznych wysokiego napięcia

Nadwozie

  • Szczelność uszczelnień drzwi i okien
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Korozja punktów mocowania zawieszenia

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów
  • Zużycie łożysk kół
  • Stan zawieszenia pneumatycznego