Skoda Fabia - dane techniczne i opinie

Skoda Fabia – dane techniczne i opinie

Skoda
Segment
Segment B (małe samochody)
Lata produkcji
1999-obecnie (IV generacja od 2021)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4.0/5

Przegląd

Skoda Fabia to jeden z najpopularniejszych modeli czeskiej marki, który zadebiutował w 1999 roku jako następca Skody Felicii. Model ten został zbudowany na platformie koncernu Volkswagen Group (PQ24), dzieląc wiele komponentów z VW Polo i Seatem Ibizą. Przez kolejne generacje Fabia zyskiwała na popularności, szczególnie w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie ceniono ją za przestronność, praktyczność oraz dobry stosunek jakości do ceny. Każda kolejna generacja wprowadzała istotne udoskonalenia w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i technologii. Obecnie produkowana czwarta generacja (od 2021) została znacząco unowocześniona, oferując zaawansowane systemy bezpieczeństwa, większą przestrzeń użytkową oraz nowoczesne rozwiązania multimedialne. Model ten wyrósł na jedno z najbardziej racjonalnych wyborów w segmencie B.

Zalety

  • Przestronne wnętrze w stosunku do wymiarów zewnętrznych
  • Dobra jakość wykonania i materiałów
  • Ekonomiczne jednostki napędowe
  • Niskie koszty eksploatacji i serwisowania
  • Wysoka wartość odsprzedaży
  • Bogata sieć serwisowa

Wady

  • Dość twarde zawieszenie w starszych wersjach
  • Problemy z elektroniką w pierwszej generacji
  • Podatność na korozję w modelach I i II generacji
  • Wysokie ceny nowych egzemplarzy w porównaniu do konkurencji

Silniki

Benzynowe

    • 1.0 MPI - 60/65/80KM
    • 1.0 TSI - 95/110KM
    • 1.2 HTP - 54/64/69KM
    • 1.4 16V - 85/100KM
    • 1.6 16V - 105KM

Diesel

    • 1.4 TDI - 75/90KM
    • 1.6 TDI - 90/105KM
    • 1.9 TDI - 100/105KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego ostatnia wymiana
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie turbosprężarki w wersjach TSI/TDI

Nadwozie

  • Stan progów i podłogi
  • Szczelność uszczelnień drzwi i bagażnika
  • Ogniska korozji na błotnikach i pokrywie silnika

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Kondycja amortyzatorów
  • Stan tulei stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *