SEAT Leon - dane techniczne i opinie

SEAT Leon – dane techniczne i opinie

SEAT
Segment
Segment C (kompakt)
Lata produkcji
1999-obecnie (IV generacja od 2020)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

SEAT Leon to kompaktowy model hiszpańskiej marki, który zadebiutował w 1999 roku jako następca modelu Ronda. Zbudowany na platformie koncernu Volkswagen Group (PQ34, później MQB), Leon szybko stał się jednym z najważniejszych modeli w gamie SEAT-a. Szczególnym przełomem była druga generacja (2005-2012), która wprowadziła charakterystyczny sportowy design i wysokiej jakości wykończenie wnętrza. Model ten znacząco poprawił pozycję marki w segmencie kompaktów, konkurując z takimi autami jak Volkswagen Golf czy Ford Focus. Obecna, czwarta generacja (od 2020) reprezentuje najnowsze trendy w dziedzinie technologii i bezpieczeństwa. Leon oferuje zaawansowane systemy multimedialne, cyfrowe zegary oraz szeroki wybór jednostek napędowych, w tym wersje mild hybrid i plug-in hybrid.

Zalety

  • Sportowy charakter i dynamiczne właściwości jezdne
  • Dobry stosunek jakości do ceny
  • Przestronne wnętrze i duży bagażnik (380l)
  • Niezawodne jednostki napędowe z koncernu VW
  • Bogata dostępność części zamiennych
  • Nowoczesne systemy bezpieczeństwa i multimedia

Wady

  • Twardsze zawieszenie może być niekomfortowe
  • Plastiki w starszych wersjach niskiej jakości
  • Problemy z elektroniką w pierwszych latach produkcji
  • Wyższe koszty serwisowania w porównaniu do azjatyckich konkurentów

Silniki

Benzynowe

    • 1.0 TSI - 110KM
    • 1.4 TSI - 125KM/150KM
    • 1.5 TSI - 130KM/150KM
    • 2.0 TSI - 190KM/245KM (Cupra)

Diesel

    • 1.6 TDI - 115KM
    • 2.0 TDI - 150KM/184KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Sprawdzenie rozrządu (wymiana co 60-90 tys. km)
  • Kontrola szczelności układu olejowego
  • Stan turbosprężarki i jej działanie

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej i spasowanie elementów
  • Szczelność uszczelnień drzwi i okien

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie sworzni wahacza
  • Stan tulei stabilizatora

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *