Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Mercedes-Benz Klasa GLK – dane techniczne i opinie

Mercedes-Benz
Segment
SUV klasy średniej premium
Lata produkcji
2008-2015
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Mercedes-Benz GLK został wprowadzony na rynek w 2008 roku jako odpowiedź na rosnącą popularność kompaktowych SUV-ów premium. Model bazował na płycie podłogowej Klasy C (W204) i został zaprojektowany z myślą o konkurowaniu z BMW X3 oraz Audi Q5. Charakterystyczna, kanciasta stylistyka nawiązywała do większego modelu klasy G. GLK wyróżniał się wysoką jakością wykonania oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi. Standardowo oferowany był z napędem na tylną oś, jednak większość egzemplarzy wyposażona była w stały napęd 4MATIC. Auto oferowało wysoki komfort jazdy, świetne właściwości jezdne oraz relatywnie dobre możliwości terenowe. W 2012 roku model przeszedł face lifting, który przyniósł zmodernizowane silniki, odświeżoną stylistykę oraz bogatsze wyposażenie standardowe. GLK produkowany był do 2015 roku, kiedy został zastąpiony przez model GLC. W czasie 7-letniej produkcji zdobył uznanie klientów ceniących sobie jakość wykonania i prestiż marki Mercedes-Benz.

Zalety

  • Wysoka jakość wykonania i materiałów
  • Przestronne i komfortowe wnętrze
  • Dobra trwałość mechaniczna
  • Skuteczny napęd 4MATIC
  • Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
  • Dobre właściwości jezdne

Wady

  • Wysokie koszty części zamiennych
  • Stosunkowo twarde zawieszenie
  • Duże zużycie paliwa w wersjach benzynowych
  • Problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach

Silniki

Benzynowe

    • GLK 280 3.0 V6 - 231KM
    • GLK 300 3.0 V6 - 249KM
    • GLK 350 3.5 V6 - 272KM
    • GLK 350 3.5 V6 (po liftingu) - 306KM

Diesel

    • GLK 200 CDI 2.1 - 143KM
    • GLK 220 CDI 2.1 - 170KM
    • GLK 250 CDI 2.1 - 204KM
    • GLK 350 CDI 3.0 V6 - 231KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan łańcucha rozrządu w silnikach benzynowych
  • Szczelność układu wtryskowego w diesłach
  • Wycieki oleju z okolic uszczelniaczy

Nadwozie

  • Stan progów i podłogi
  • Korozja przy krawędziach drzwi i pokrywy bagażnika
  • Szczelność szyberdachu

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Zużycie amortyzatorów
  • Szczelność układu pneumatycznego (jeśli występuje)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *