Mercedes-Benz SL - dane techniczne i opinie

Mercedes-Benz SL – dane techniczne i opinie

Mercedes-Benz
Segment
Luksusowy roadster klasy premium
Lata produkcji
1954-obecnie (aktualnie R232)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Mercedes-Benz SL to ikona motoryzacji, która od prawie 70 lat reprezentuje szczyt luksusu i osiągów w segmencie roadsterów. Model ten, zapoczątkowany legendarnym 300 SL "Gullwing", ewoluował z typowo sportowego samochodu w luksusowy grand tourer z możliwością jazdy bez dachu. Kolejne generacje SL systematycznie podnosiły poprzeczkę w zakresie technologii i komfortu. Od wprowadzenia składanego dachu twardego w R230, przez zaawansowane systemy bezpieczeństwa w R231, aż po najnowszą generację R232, która powróciła do miękkiego dachu i konstrukcji AMG. SL zawsze był technologicznym pokazem możliwości Mercedesa, wprowadzając innowacje takie jak elektronicznie sterowane zawieszenie ABC, aktywna aerodynamika czy zaawansowane systemy multimedialne. Model ten łączy sportowe osiągi z luksusem na najwyższym poziomie.

Zalety

  • Prestiżowy wizerunek i wysoka wartość rezydualna
  • Doskonałe osiągi i właściwości jezdne
  • Najwyższej jakości materiały wykończeniowe
  • Zaawansowane technologie i systemy bezpieczeństwa
  • Komfortowe warunki podróżowania
  • Świetna jakość wykonania i trwałość

Wady

  • Wysokie koszty zakupu i eksploatacji
  • Ograniczona praktyczność ze względu na typ nadwozia
  • Skomplikowana elektronika w nowszych modelach
  • Problematyczna hydraulika dachu w wersjach z dachem składanym

Silniki

Benzynowe

    • SL 350 (R230) - 272KM
    • SL 500 (R230) - 388KM
    • SL 55 AMG (R230) - 517KM
    • SL 63 AMG (R231) - 585KM
    • SL 65 AMG (R231) - 630KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu rozrządu i łańcucha rozrządu
  • Szczelność układu olejowego i chłodzenia
  • Sprawność kompresora (wersje AMG)

Nadwozie

  • Korozja progów i podłogi
  • Sprawność mechanizmu składania dachu
  • Stan uszczelnień dachu

Zawieszenie

  • Stan zawieszenia pneumatycznego/ABC
  • Zużycie wahaczy i tulei
  • Szczelność amortyzatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *