Mercedes-Benz AMG GT - dane techniczne i opinie

Mercedes-Benz AMG GT – dane techniczne i opinie

Mercedes-Benz
Segment
Supersamochód / Gran Turismo
Lata produkcji
2014-obecnie
Ocena ogólna
★4.8/5
Niezawodność
★4.2/5

Przegląd

Mercedes-Benz AMG GT to flagowy model sportowy niemieckiego producenta, wprowadzony w 2014 roku jako następca legendarnego SLS AMG. Samochód został zaprojektowany od podstaw przez dział AMG, wykorzystując najnowocześniejsze technologie i rozwiązania konstrukcyjne. Model ten charakteryzuje się aluminiową konstrukcją przestrzenną, która zapewnia wyjątkową sztywność przy zachowaniu niskiej masy. Długa maska, kabina przesunięta do tyłu oraz charakterystyczny tył z opadającą linią dachu nawiązują do klasycznych proporcji gran turismo. AMG GT został stworzony jako bezpośredni konkurent dla Porsche 911, oferując podobny poziom osiągów i luksusu, ale z typowo mercedesowskim charakterem. Na przestrzeni lat model doczekał się wielu wersji, od "bazowego" GT po ekstremalne Black Series, każda z własnym charakterem i poziomem mocy.

Zalety

  • Wyjątkowe osiągi i charakterystyka silnika V8 biturbo
  • Perfekcyjne właściwości jezdne i prowadzenie
  • Wysokiej jakości wykończenie wnętrza
  • Relatywnie dobra niezawodność jak na auto tej klasy
  • Prestiżowa marka i wysoka wartość rezydualna
  • Świetne brzmienie układu wydechowego

Wady

  • Wysokie koszty zakupu i eksploatacji
  • Ograniczona przestrzeń bagażowa
  • Słaba widoczność do tyłu
  • Sztywne zawieszenie może być męczące w codziennym użytkowaniu

Silniki

Benzynowe

    • AMG 4.0 V8 Biturbo (GT) - 476KM
    • AMG 4.0 V8 Biturbo (GT S) - 522KM
    • AMG 4.0 V8 Biturbo (GT C) - 557KM
    • AMG 4.0 V8 Biturbo (GT R) - 585KM
    • AMG 4.0 V8 Biturbo (GT Black Series) - 730KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu chłodzenia i intercoolerów
  • Szczelność układu olejowego
  • Kontrola turbosprężarek pod kątem luzów

Nadwozie

  • Sprawdzenie historii powypadkowej
  • Stan powłoki lakierniczej i zabezpieczeń antykorozyjnych
  • Szczelność dachu (w wersji roadster)

Zawieszenie

  • Stan aktywnego zawieszenia
  • Zużycie elementów układu hamulcowego
  • Kontrola układu kierowniczego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *