Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Mercedes-Benz Klasa GLC – dane techniczne i opinie

Mercedes-Benz
Segment
SUV klasy średniej premium
Lata produkcji
2015-obecnie
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Mercedes-Benz GLC to średniej wielkości SUV premium, który zadebiutował w 2015 roku jako następca modelu GLK. Został zbudowany na platformie MRA (Modular Rear Architecture), współdzielonej z Klasą C, co zapewnia mu świetne właściwości jezdne i komfort typowy dla marki Mercedes. Model ten szybko stał się jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów w segmencie premium, konkurując bezpośrednio z BMW X3 i Audi Q5. W 2019 roku przeszedł face-lifting, który przyniósł odświeżony design, ulepszone systemy multimedialne MBUX oraz szereg udoskonaleń technicznych. W 2022 roku zadebiutowała druga generacja GLC, wprowadzająca szereg innowacji technologicznych, w tym zaawansowane układy hybrydowe plug-in oraz jeszcze bardziej luksusowe wnętrze. Model wyróżnia się też jednym z największych bagażników w swojej klasie oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa.

Zalety

  • Wysoka jakość wykonania i materiałów wykończeniowych
  • Przestronne i komfortowe wnętrze
  • Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
  • Świetne wyciszenie kabiny
  • Duży bagażnik (550-1600l)
  • Szeroka gama jednostek napędowych

Wady

  • Wysokie koszty serwisowania
  • Droższe części zamienne niż u konkurencji
  • Skomplikowana elektronika w nowszych wersjach
  • Stosunkowo wysokie spalanie w wersjach benzynowych

Silniki

Benzynowe

    • GLC 200 - 197KM
    • GLC 300 - 258KM
    • AMG GLC 43 - 390KM
    • AMG GLC 63 - 476KM
    • AMG GLC 63S - 510KM

Diesel

    • GLC 200d - 163KM
    • GLC 220d - 194KM
    • GLC 300d - 245KM
    • GLC 400d - 330KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan łańcucha rozrządu w silnikach benzynowych
  • Szczelność układu common rail w dieslu
  • Sprawność turbosprężarki

Nadwozie

  • Stan powłoki lakierniczej, szczególnie na masce i zderzakach
  • Korozja progów i nadkoli
  • Szczelność szyberdachu

Zawieszenie

  • Stan miechów pneumatycznych (jeśli występują)
  • Zużycie elementów zawieszenia wielowahaczowego
  • Stan amortyzatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *