Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Mercedes-Benz Klasa C – dane techniczne i opinie

Mercedes-Benz
Segment
Segment D (klasa średnia premium)
Lata produkcji
1993-obecnie (generacje W202, W203, W204, W205, W206)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Mercedes-Benz Klasa C to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli niemieckiej marki, który zadebiutował w 1993 roku jako następca legendarnej serii W201 (190). Samochód przez lata ewoluował, stając się synonimem luksusu i prestiżu w segmencie aut klasy średniej premium. Model ten zawsze charakteryzował się połączeniem komfortu, wysokiej jakości wykonania i zaawansowanych technologii. Każda kolejna generacja wprowadzała innowacyjne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i systemów wspomagających jazdę, często zapożyczane z flagowej Klasy S. W najnowszej generacji W206 (od 2021) Klasa C przeszła znaczącą cyfryzację wnętrza, otrzymując rozbudowany system multimedialny MBUX i szereg zelektryfikowanych układów napędowych. Samochód konkuruje bezpośrednio z BMW serii 3 i Audi A4, często będąc wybieranym ze względu na wysoki komfort jazdy i prestiż marki.

Zalety

  • Wysoka jakość wykończenia wnętrza
  • Bardzo dobry komfort jazdy
  • Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
  • Szeroka gama jednostek napędowych
  • Dobre właściwości jezdne
  • Wysoka wartość rezydualna

Wady

  • Wysokie koszty serwisowania
  • Droższe części zamienne niż u konkurencji
  • Podatność na usterki elektroniki w starszych modelach
  • Wyższe ceny zakupu w porównaniu do masowych marek

Silniki

Benzynowe

    • C180 - 156KM
    • C200 - 184KM
    • C300 - 258KM
    • C43 AMG - 402KM
    • C63 AMG - 476KM

Diesel

    • C200d - 160KM
    • C220d - 194KM
    • C300d - 265KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan łańcucha rozrządu i napinacza
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie turbiny (w wersjach doładowanych)

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Szczelność szyberdachu

Zawieszenie

  • Stan elementów pneumatycznego zawieszenia
  • Zużycie wahaczy i sworzni
  • Stan amortyzatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *