Lexus GS - dane techniczne i opinie

Lexus GS – dane techniczne i opinie

Lexus
Segment
Segment E - klasa wyższa średnia
Lata produkcji
1993-2020
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4.2/5

Przegląd

Lexus GS to luksusowy sedan klasy wyższej średniej, który zadebiutował w 1993 roku jako odpowiedź japońskiej marki na europejskie modele segmentu E, takie jak BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Model przez cztery generacje utrzymywał wysokie standardy jakości wykonania i niezawodności, charakterystyczne dla marki Lexus. GS wyróżniał się na tle konkurencji przede wszystkim hybrydowymi układami napędowymi, które pojawiły się w drugiej generacji modelu. Technologia Lexus Hybrid Drive łączyła silnik benzynowy z elektrycznym, oferując imponujące osiągi przy zachowaniu umiarkowanego zużycia paliwa. Ostatnia, czwarta generacja produkowana w latach 2012-2020, przedstawiała najbardziej zaawansowaną technologicznie wersję modelu. Wyposażona była w szereg systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, a także oferowała wysoki poziom komfortu i luksusowe wykończenie wnętrza, charakterystyczne dla marki Lexus.

Zalety

  • Wysoka jakość wykonania i trwałe materiały
  • Niezawodne układy napędowe
  • Komfortowe zawieszenie
  • Bogate wyposażenie standardowe
  • Doskonała izolacja akustyczna
  • Wysokie bezpieczeństwo bierne i czynne

Wady

  • Wysokie koszty części zamiennych
  • Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie
  • Skomplikowana elektronika w nowszych wersjach
  • Relatywnie wysokie zużycie paliwa w wersjach benzynowych

Silniki

Benzynowe

    • 2.5 V6 (GRS190) - 215KM
    • 3.0 V6 (GRS195) - 249KM
    • 3.5 V6 (GRS191) - 315KM
    • 4.3 V8 (UZS190) - 283KM
    • 2.5 Hybrid - 223KM
    • 3.5 Hybrid - 345KM

Diesel

    • 2.2 D-4D - 178KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu hybrydowego i baterii
  • Wycieki oleju z silnika
  • Praca układu rozrządu

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Szczelność świateł i uszczelek

Zawieszenie

  • Stan zawieszenia pneumatycznego
  • Zużycie wahaczy i tulei
  • Stan amortyzatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *