Lexus NX - dane techniczne i opinie

Lexus NX – dane techniczne i opinie

Lexus
Segment
SUV klasy premium (segment D/E)
Lata produkcji
2014-obecnie (II generacja od 2021)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4.5/5

Przegląd

Lexus NX to luksusowy kompaktowy SUV, który zadebiutował w 2014 roku jako odpowiedź marki na rosnącą popularność segmentu premium crossover. Model został zbudowany na platformie Toyota New Global Architecture (TNGA), dzieląc niektóre komponenty z Toyotą RAV4, jednak oferując znacznie wyższy poziom wykończenia i technologii. W 2021 roku wprowadzono drugą generację modelu, która przyniosła znaczące zmiany w designie oraz gamie napędowej. NX stał się pierwszym modelem Lexusa oferującym hybrydę plug-in, co znacząco zwiększyło jego atrakcyjność na europejskim rynku. Samochód wyróżnia się charakterystycznym "wrzecionowatym" grillem i agresywną stylistyką typową dla marki Lexus. Model ten szybko stał się jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów w portfolio marki, szczególnie w Europie i USA. Lexus NX oferuje połączenie luksusu, niezawodności i nowoczesnych technologii, które są charakterystyczne dla japońskiej marki premium.

Zalety

  • Wysoka jakość wykonania i materiałów wykończeniowych
  • Niezawodne układy hybrydowe
  • Bogate wyposażenie standardowe
  • Niskie koszty eksploatacji w wersjach hybrydowych
  • Wysoka wartość rezydualna
  • Doskonałe wyciszenie kabiny

Wady

  • Stosunkowo wysokie ceny zakupu
  • Ograniczona przestrzeń bagażowa w porównaniu do konkurencji
  • Skomplikowany interfejs multimediów w pierwszej generacji
  • System Remote Touch może być niewygodny w obsłudze

Silniki

Benzynowe

    • 2.0 Turbo - 238KM
    • 2.5 Hybrid - 197KM
    • 2.5 Plug-in Hybrid - 306KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu hybrydowego i baterii
  • Działanie układu chłodzenia
  • Szczelność układu olejowego

Nadwozie

  • Stan powłoki lakierniczej, szczególnie na masce i zderzakach
  • Korozja progów i podwozia
  • Szczelność uszczelnień okien dachowych

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów adaptacyjnych
  • Zużycie tulei wahaczy
  • Stan łożysk kół

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *