Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Lexus SC – dane techniczne i opinie

Lexus
Segment
Luksusowe coupe/kabriolet
Lata produkcji
1991-2010 (I gen: 1991-2000, II gen: 2001-2010)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4.5/5

Przegląd

Lexus SC to luksusowe coupe, które zadebiutowało w 1991 roku jako pierwsza sportowa propozycja marki Lexus. Model ten powstał jako odpowiedź na niemieckie coupe klasy premium, takie jak Mercedes SL czy BMW serii 8. Pierwsza generacja (SC 300/400) bazowała na platformie Toyoty Soarer i wyróżniała się ponadczasową stylistyką autorstwa centrum designu CALTY. Druga generacja (SC 430), wprowadzona w 2001 roku, przeszła radykalną zmianę koncepcji, stając się luksusowym kabrioletem ze składanym dachem aluminiowym. Samochód był projektowany z myślą o rynku amerykańskim i europejskim, oferując wysokiej jakości wykończenie oraz zaawansowane rozwiązania techniczne. Model SC, szczególnie w drugiej generacji, stał się synonimem japońskiej niezawodności połączonej z luksusem. Auto było ręcznie składane w fabryce Toyoty w Susono, gdzie każdy egzemplarz przechodził rygorystyczną kontrolę jakości. Produkcję zakończono w 2010 roku, po prawie 20 latach obecności na rynku.

Zalety

  • Wyjątkowa niezawodność i trwałość
  • Wysoka jakość wykonania i materiałów
  • Komfortowe zawieszenie
  • Bardzo dobre wyciszenie kabiny
  • Bezawaryjne silniki V8
  • Bogate wyposażenie standardowe

Wady

  • Wysokie koszty części zamiennych
  • Duże zużycie paliwa w wersjach V8
  • Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie
  • Problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach

Silniki

Benzynowe

    • 3.0 2JZ-GE - 225KM
    • 4.0 1UZ-FE - 260KM
    • 4.3 3UZ-FE - 288KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan pasków rozrządu i pompy wodnej
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Kontrola poziomu oleju i jego jakości

Nadwozie

  • Korozja progów i podłogi
  • Sprawność mechanizmu składania dachu (SC 430)
  • Stan uszczelnień drzwi i szyb

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Szczelność amortyzatorów
  • Zużycie łożysk kół

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *