
Suzuki Splash – dane techniczne i opinie
Suzuki
Segment
Segment B (miejski)
Lata produkcji
2008-2014
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★4/5
Przegląd
Suzuki Splash to miejski samochód osobowy, który zadebiutował w 2008 roku jako następca modelu Wagon R+. Został opracowany we współpracy z Oplem, dzięki czemu dzieli płytę podłogową z Oplem Agila B. Model ten został zaprojektowany z myślą o europejskim rynku, oferując kompaktowe wymiary zewnętrzne przy stosunkowo przestronnym wnętrzu. Charakterystyczną cechą Splasha jest jego wysoka zabudowa, która zapewnia wygodną pozycję za kierownicą i dobry dostęp do wnętrza. Auto mierzy 3,72 m długości, co czyni je idealnym wyborem do jazdy miejskiej. Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych, wnętrze oferuje zaskakująco dużo miejsca dla czterech dorosłych osób. Pod względem technicznym Splash bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach koncernu Suzuki. Zastosowano niezależne zawieszenie przednie typu MacPherson oraz belkę skrętną z tyłu. Auto wyposażono w szereg systemów bezpieczeństwa, w tym ABS i ESP (w wyższych wersjach wyposażenia), co w momencie debiutu było rzadkością w tym segmencie.Zalety
- Niskie koszty eksploatacji
- Dobra widoczność z kabiny
- Wysoka pozycja za kierownicą
- Przestronne wnętrze względem wymiarów zewnętrznych
- Ekonomiczne silniki benzynowe
- Dobre właściwości jezdne w mieście
Wady
- Mały bagażnik (178l)
- Słabe wyciszenie przy wyższych prędkościach
- Przeciętne materiały wykończeniowe
- Ograniczona dostępność części zamiennych
Silniki
Benzynowe
- 1.0 K10B - 65KM
- 1.2 K12B - 86KM
Diesel
- 1.3 DDiS - 75KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan rozrządu (wymiana co 60 000 km)
- Szczelność układu chłodzenia
- Kontrola poziomu oleju (zwiększone spalanie w 1.0)
Nadwozie
- Korozja progów i nadkoli
- Stan uszczelek drzwi i okien
- Sprawdzenie jakości spasowania elementów
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów
- Zużycie tulei wahaczy
- Stan stabilizatorów