Renault Kadjar - dane techniczne i opinie

Renault Kadjar – dane techniczne i opinie

Renault
Segment
SUV segmentu C
Lata produkcji
2015-2022
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Renault Kadjar to kompaktowy SUV, który zadebiutował w 2015 roku jako odpowiedź francuskiego producenta na rosnącą popularność crossoverów. Model został zbudowany na platformie CMF, współdzielonej z Nissanem Qashqai, co pozwoliło na optymalizację kosztów produkcji i wykorzystanie sprawdzonych rozwiązań technicznych. Kadjar wyróżniał się na tle konkurencji charakterystycznym designem zgodnym z ówczesną stylistyką Renault, przestronnym wnętrzem oraz dobrym stosunkiem jakości do ceny. W 2018 roku model przeszedł face-lifting, który przyniósł odświeżony wygląd zewnętrzny, poprawioną jakość materiałów wykończeniowych oraz zmodernizowane jednostki napędowe. Auto cieszyło się szczególną popularnością na rynku europejskim, gdzie stanowiło istotną konkurencję dla takich modeli jak Volkswagen Tiguan czy Peugeot 3008. W 2022 roku został zastąpiony przez model Austral, kończąc tym samym siedmioletnią obecność na rynku.

Zalety

  • Przestronne i funkcjonalne wnętrze
  • Komfortowe zawieszenie
  • Dobra jakość materiałów wykończeniowych
  • Stosunkowo niskie koszty eksploatacji
  • Wyższe zawieszenie ułatwiające jazdę w terenie
  • Duży bagażnik (472-1478 litrów)

Wady

  • Problematyczna elektronika pokładowa
  • Awaryjność dwusprzęgłowej skrzyni EDC
  • Wysokie zużycie oleju w silnikach benzynowych TCe
  • Podatność na korozję progów i nadkoli

Silniki

Benzynowe

    • TCe 130 - 130KM
    • TCe 140 - 140KM
    • TCe 160 - 160KM

Diesel

    • dCi 110 - 110KM
    • dCi 130 - 130KM
    • Blue dCi 115 - 115KM
    • Blue dCi 150 - 150KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu olejowego
  • Sprawność turbosprężarki

Nadwozie

  • Stan progów i nadkoli pod kątem korozji
  • Szczelność szyberdachu
  • Jakość spasowania elementów karoserii

Zawieszenie

  • Stan łożysk kół
  • Zużycie amortyzatorów
  • Kondycja wahaczy i tulei metalowo-gumowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *