Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Polonez Caro – dane techniczne i opinie

Polonez
Segment
Segment D (klasa średnia)
Lata produkcji
1991-2002
Ocena ogólna
★2.5/5
Niezawodność
★3/5

Przegląd

Polonez Caro to zmodernizowana wersja klasycznego Poloneza, wprowadzona do produkcji w 1991 roku przez FSO. Model ten stanowił próbę unowocześnienia konstrukcji i dostosowania jej do rosnących wymagań rynkowych lat 90. Główne zmiany względem poprzednika objęły przeprojektowanie przodu i tyłu nadwozia oraz modernizację wnętrza. W latach 1991-1997 samochód przeszedł szereg modernizacji, z których najważniejszą było wprowadzenie silników z wielopunktowym wtryskiem paliwa oraz katalizatorem. W 1997 roku przeprowadzono kolejny lifting, wprowadzając model Caro Plus z nową deską rozdzielczą i lepszymi materiałami wykończeniowymi. Polonez Caro, mimo swoich niedoskonałości, odegrał istotną rolę w polskiej motoryzacji lat 90. Był jednym z najpopularniejszych samochodów w kraju, szczególnie w służbach publicznych i jako taksówka. Export modelu realizowano m.in. do Chin, Egiptu i krajów Ameryki Południowej.

Zalety

  • Przestronne wnętrze i duży bagażnik
  • Prosta konstrukcja mechaniczna
  • Łatwa i tania naprawa
  • Dobra dostępność części zamiennych
  • Wysoki prześwit przydatny na polskich drogach
  • Dobre właściwości terenowe dzięki długim skokom zawieszenia

Wady

  • Słaba jakość wykonania i montażu
  • Wysokie zużycie paliwa
  • Podatność na korozję
  • Przestarzała konstrukcja

Silniki

Benzynowe

    • 1.5 GLE - 82KM
    • 1.6 GLI - 84KM
    • 1.6 GSI - 103KM
    • 2.0 Rover - 105KM

Diesel

    • 1.9 GLD (Citroen) - 68KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan głowicy i uszczelki pod głowicą
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Stan rozrządu i jego napinacza

Nadwozie

  • Stan progów i podłogi
  • Korozja przy mocowaniach zawieszenia
  • Stan ramy pomocniczej

Zawieszenie

  • Stan sworzni wahaczy
  • Kondycja amortyzatorów
  • Stan tulei metalowo-gumowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *