
Polonez Caro – dane techniczne i opinie
Polonez
Segment
Segment D (klasa średnia)
Lata produkcji
1991-2002
Ocena ogólna
★2.5/5
Niezawodność
★3/5
Przegląd
Polonez Caro to zmodernizowana wersja klasycznego Poloneza, wprowadzona do produkcji w 1991 roku przez FSO. Model ten stanowił próbę unowocześnienia konstrukcji i dostosowania jej do rosnących wymagań rynkowych lat 90. Główne zmiany względem poprzednika objęły przeprojektowanie przodu i tyłu nadwozia oraz modernizację wnętrza. W latach 1991-1997 samochód przeszedł szereg modernizacji, z których najważniejszą było wprowadzenie silników z wielopunktowym wtryskiem paliwa oraz katalizatorem. W 1997 roku przeprowadzono kolejny lifting, wprowadzając model Caro Plus z nową deską rozdzielczą i lepszymi materiałami wykończeniowymi. Polonez Caro, mimo swoich niedoskonałości, odegrał istotną rolę w polskiej motoryzacji lat 90. Był jednym z najpopularniejszych samochodów w kraju, szczególnie w służbach publicznych i jako taksówka. Export modelu realizowano m.in. do Chin, Egiptu i krajów Ameryki Południowej.Zalety
- Przestronne wnętrze i duży bagażnik
- Prosta konstrukcja mechaniczna
- Łatwa i tania naprawa
- Dobra dostępność części zamiennych
- Wysoki prześwit przydatny na polskich drogach
- Dobre właściwości terenowe dzięki długim skokom zawieszenia
Wady
- Słaba jakość wykonania i montażu
- Wysokie zużycie paliwa
- Podatność na korozję
- Przestarzała konstrukcja
Silniki
Benzynowe
- 1.5 GLE - 82KM
- 1.6 GLI - 84KM
- 1.6 GSI - 103KM
- 2.0 Rover - 105KM
Diesel
- 1.9 GLD (Citroen) - 68KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan głowicy i uszczelki pod głowicą
- Szczelność układu chłodzenia
- Stan rozrządu i jego napinacza
Nadwozie
- Stan progów i podłogi
- Korozja przy mocowaniach zawieszenia
- Stan ramy pomocniczej
Zawieszenie
- Stan sworzni wahaczy
- Kondycja amortyzatorów
- Stan tulei metalowo-gumowych
- Infiniti M – dane techniczne i opinie
- Renault Alaskan – dane techniczne i opinie