
Polonez Atu – dane techniczne i opinie
Polonez
Segment
Segment D (klasa średnia)
Lata produkcji
1991-2002
Ocena ogólna
★2.5/5
Niezawodność
★3/5
Przegląd
Polonez Atu był zmodernizowaną wersją klasycznego Poloneza, wprowadzoną do produkcji w 1991 roku przez FSO. Model ten charakteryzował się całkowicie przeprojektowaną tylną częścią nadwozia, która otrzymała bagażnik w stylu sedana, w przeciwieństwie do wcześniejszej wersji z klapą typu liftback. Samochód został zaprojektowany przy współpracy z włoskimi stylistami, co zaowocowało nowocześniejszą linią nadwozia i lepszą aerodynamiką. Atu otrzymał również zmodernizowane wnętrze z nową deską rozdzielczą oraz lepszej jakości materiałami wykończeniowymi. W trakcie produkcji model przechodził kolejne modernizacje, otrzymując m.in. wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby czy klimatyzację w droższych wersjach. Największą zmianą było wprowadzenie w 1992 roku silnika 1.6 GLI z wielopunktowym wtryskiem paliwa, który znacząco poprawił osiągi i kulturę pracy jednostki napędowej.Zalety
- Przestronne wnętrze
- Duży bagażnik (505l)
- Prosta konstrukcja mechaniczna
- Łatwa dostępność i tanie części zamienne
- Dobre właściwości terenowe dzięki wysokiemu prześwitowi
- Stosunkowo dobra odporność na korozję (w późniejszych rocznikach)
Wady
- Wysoka masa własna
- Duże zużycie paliwa
- Przestarzała konstrukcja
- Niska jakość wykonania
Silniki
Benzynowe
- 1.5 GLE - 82KM
- 1.6 GLI - 84KM
- 1.6 GSI - 103KM
- Rover 1.4 K-Series - 103KM
Diesel
- 2.0 Diesel (Citroën) - 68KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan rozrządu i jego napięcie
- Szczelność układu chłodzenia
- Wycieki oleju z silnika
Nadwozie
- Korozja progów i podłogi
- Stan mocowań przednich błotników
- Szczelność uszczelnień szyb
Zawieszenie
- Stan wahaczy i sworzni
- Luzy na kolumnach McPhersona
- Stan amortyzatorów
- Infiniti M – dane techniczne i opinie
- Renault Alaskan – dane techniczne i opinie