Peugeot 308 - dane techniczne i opinie

Peugeot 308 – dane techniczne i opinie

Peugeot
Segment
Segment C (kompakt)
Lata produkcji
2007-obecnie (III generacja od 2021)
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Peugeot 308 to kompaktowy model francuskiego producenta, który zadebiutował w 2007 roku jako następca popularnego Peugeota 307. Samochód przeszedł znaczącą ewolucję przez trzy generacje, stając się jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli w europejskim segmencie C. Druga generacja wprowadzona w 2013 roku przyniosła rewolucyjne zmiany w stylistyce i jakości wykonania. Model otrzymał tytuł European Car of the Year 2014, co potwierdziło jego wysoką pozycję na rynku. Charakterystyczny kokpit i-Cockpit z małą kierownicą stał się znakiem rozpoznawczym marki. Najnowsza, trzecia generacja (2021) to już całkowicie nowa konstrukcja oparta na platformie EMP2. Model oferuje zaawansowane układy hybrydowe plug-in oraz nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Wyróżnia się agresywną stylistyką i jeszcze lepszą jakością wykończenia.

Zalety

  • Wysoki komfort jazdy i dobre wyciszenie
  • Przestronne i ergonomiczne wnętrze
  • Bogata oferta jednostek napędowych
  • Nowoczesne systemy bezpieczeństwa
  • Dobre właściwości jezdne
  • Ekonomiczne silniki w nowszych wersjach

Wady

  • Droższe części zamienne niż u konkurencji
  • Problematyczna elektronika w starszych wersjach
  • Awaryjność automatycznych skrzyń biegów
  • Ograniczona widoczność do tyłu

Silniki

Benzynowe

    • 1.2 PureTech - 110KM
    • 1.2 PureTech - 130KM
    • 1.6 THP - 125KM
    • 1.6 THP - 155KM
    • 1.6 THP - 200KM

Diesel

    • 1.5 BlueHDi - 100KM
    • 1.6 HDi - 92KM
    • 1.6 BlueHDi - 120KM
    • 2.0 BlueHDi - 150KM
    • 2.0 BlueHDi - 180KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego osprzętu
  • Szczelność układu olejowego
  • Sprawność turbosprężarki

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Szczelność uszczelnień drzwi i okien

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie tulei wahaczy
  • Stan łożysk kół

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *