Land Rover Range Rover - dane techniczne i opinie

Land Rover Range Rover – dane techniczne i opinie

Land Rover
Segment
SUV klasy luksusowej
Lata produkcji
1970 - obecnie (5 generacji)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★3/5

Przegląd

Range Rover to flagowy model brytyjskiej marki Land Rover, który zrewolucjonizował segment luksusowych SUV-ów. Od swojego debiutu w 1970 roku, Range Rover wyznaczał standardy łącząc niedoścignione zdolności terenowe z luksusem klasy premium. Model ten początkowo powstał jako bardziej komfortowa alternatywa dla tradycyjnego Land Rovera, jednak szybko zyskał status samochodu prestiżowego. Jako pierwszy SUV wprowadził stały napęd na cztery koła w połączeniu z niezależnym zawieszeniem, co zapewniało zarówno świetne właściwości terenowe, jak i komfort na drodze. Najnowsza, piąta generacja Range Rovera (L460) wprowadzona w 2022 roku, reprezentuje szczyt możliwości technologicznych i luksusowych. Wykorzystuje zaawansowaną architekturę MLA-Flex, oferuje opcję napędu plug-in hybrid i wyposażona jest w najbardziej zaawansowane systemy wspomagające kierowcę.

Zalety

  • Wyjątkowe zdolności terenowe
  • Najwyższej klasy materiały wykończeniowe
  • Prestiżowy status i rozpoznawalność marki
  • Komfortowe zawieszenie pneumatyczne
  • Bogata lista wyposażenia standardowego
  • Doskonała izolacja akustyczna
  • Przestronne wnętrze

Wady

  • Wysokie koszty eksploatacji i napraw
  • Duże zużycie paliwa
  • Problemy z elektroniką
  • Wysoka cena zakupu

Silniki

Benzynowe

    • P400 3.0 V6 - 400KM
    • P530 4.4 V8 - 530KM
    • P440e PHEV - 440KM
    • P510e PHEV - 510KM

Diesel

    • D250 3.0 V6 - 250KM
    • D300 3.0 V6 - 300KM
    • D350 3.0 V6 - 350KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan zawieszenia pneumatycznego i jego szczelność
  • Działanie układu zmiennych faz rozrządu
  • Historia serwisowa i wymian oleju

Nadwozie

  • Korozja progów i podwozia
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Szczelność szyb i szyberdachu

Zawieszenie

  • Stan elementów zawieszenia pneumatycznego
  • Sprawność kompresora zawieszenia
  • Zużycie wahaczy i tulei

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *