
Honda Insight – dane techniczne i opinie
Honda
Segment
Segment C - kompakt
Lata produkcji
1999-2014 (I gen: 1999-2006, II gen: 2009-2014)
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★4.5/5
Przegląd
Honda Insight to pionierski samochód hybrydowy, który zadebiutował na rynku w 1999 roku jako pierwszy masowo produkowany hybrid dostępny w Europie i USA. Pierwszy model charakteryzował się futurystyczną stylistyką i bardzo aerodynamiczną sylwetką, osiągając współczynnik oporu powietrza Cx=0,25. Druga generacja (2009-2014) została zaprojektowana jako bezpośredni konkurent Toyoty Prius. Otrzymała bardziej konwencjonalną sylwetkę pięciodrzwiowego hatchbacka i zmodernizowany układ hybrydowy IMA (Integrated Motor Assist). Model ten oferował znacznie więcej przestrzeni dla pasażerów i większy bagażnik. Insight wyróżniał się zaawansowaną technologią hybrydową, która łączyła silnik benzynowy z jednostką elektryczną, oferując niskie zużycie paliwa i emisję CO2. System IMA wykorzystywał silnik elektryczny głównie jako wspomaganie jednostki spalinowej, w przeciwieństwie do bardziej zaawansowanych systemów hybrydowych.Zalety
- Bardzo niskie zużycie paliwa (średnio 4,5-5,5l/100km)
- Wysoka niezawodność układu hybrydowego
- Dobra aerodynamika i stabilność na drodze
- Przestronne wnętrze (II generacja)
- Zaawansowany system informacji o stylu jazdy
- Niskie koszty eksploatacji
Wady
- Ograniczona moc układu napędowego
- Twarde zawieszenie w pierwszej generacji
- Słaba izolacja akustyczna
- Wysokie koszty ewentualnej wymiany baterii
Silniki
Benzynowe
- 1.0 IMA - 76KM
- 1.3 i-VTEC IMA - 98KM
Diesel
- Brak
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan baterii hybrydowej (test pojemności)
- Sprawność układu IMA
- Stan paska rozrządu (przy przebiegu >100 000 km)
Nadwozie
- Korozja progów i nadkoli
- Stan powłoki lakierniczej
- Szczelność uszczelek dachowych
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów
- Zużycie tulei wahaczy
- Stan łożysk kół
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie