Honda HR-V - dane techniczne i opinie

Honda HR-V – dane techniczne i opinie

Honda
Segment
SUV segmentu B
Lata produkcji
1999-obecnie (III generacja od 2021)
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★4.2/5

Przegląd

Honda HR-V to kompaktowy crossover, który zadebiutował na rynku w 1999 roku jako jeden z pionierów w segmencie małych SUV-ów. Model ten łączy w sobie zalety miejskiego auta z większym prześwitem i praktycznością charakterystyczną dla większych pojazdów. Druga generacja, wprowadzona w 2015 roku, przyniosła znaczące zmiany w stylistyce i technologii. Auto zyskało bardziej dynamiczny wygląd i zaawansowane systemy bezpieczeństwa Honda Sensing. Charakterystycznym elementem stały się tylne klamki ukryte w słupkach C oraz system Magic Seats zapewniający wyjątkową elastyczność aranżacji wnętrza. Najnowsza, trzecia generacja (od 2021) została zaprojektowana z myślą o elektryfikacji. Dostępna jest wyłącznie z napędem hybrydowym e:HEV, co odzwierciedla proekologiczne podejście marki. Model wyróżnia się nowoczesnym designem i zaawansowaną technologią hybrydową znaną z większej CR-V.

Zalety

  • Bardzo praktyczny system składania siedzeń Magic Seats
  • Wysoka jakość wykonania i trwałe materiały
  • Niezawodne jednostki napędowe
  • Dobra wartość odsprzedaży
  • Niskie zużycie paliwa w wersjach hybrydowych
  • Przestronne wnętrze mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych

Wady

  • Ograniczona oferta silnikowa w najnowszej generacji
  • Relatywnie wysokie ceny nowych egzemplarzy
  • Przeciętne osiągi w podstawowych wersjach silnikowych
  • Dość twarde zawieszenie w drugiej generacji

Silniki

Benzynowe

    • 1.5 i-VTEC - 130KM
    • 1.5 i-MMD Hybrid - 131KM
    • 1.6 i-VTEC - 125KM

Diesel

    • 1.6 i-DTEC - 120KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu hybrydowego
  • Poziom oleju i jego jakość

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan uszczelnień drzwi i bagażnika
  • Działanie klapy bagażnika

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie tulei wahaczy
  • Stan stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *