Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Honda CR-Z – dane techniczne i opinie

Honda
Segment
Kompaktowe coupe hybrydowe
Lata produkcji
2010-2016
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Honda CR-Z to unikalne połączenie sportowego coupe z napędem hybrydowym, wprowadzone na rynek jako duchowy następca kultowej Hondy CRX. Model zadebiutował w 2010 roku jako pierwsza na świecie hybryda z manualną skrzynią biegów. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej platformie Hondy Insight, ale otrzymał bardziej sportowy charakter. Wyposażony został w system IMA (Integrated Motor Assist) łączący silnik benzynowy 1.5 i-VTEC z jednostką elektryczną, co zapewniało kompromis między osiągami a ekonomią. CR-Z wyróżniał się futurystyczną stylistyką z charakterystycznym, dwupoziomowym układem tylnych szyb i agresywnym przodem. Wnętrze zaprojektowano w stylu kokpitu myśliwca, z trójwymiarowym zestawem wskaźników i możliwością wyboru trzech trybów jazdy: Sport, Normal i Econ.

Zalety

  • Unikalne połączenie sportowego charakteru z hybrydowym napędem
  • Bardzo dobra jakość wykonania
  • Niska masa własna (ok. 1200 kg)
  • Precyzyjne prowadzenie
  • Niskie zużycie paliwa (średnio 5-6 l/100km)
  • Niezawodna konstrukcja mechaniczna

Wady

  • Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie
  • Przeciętne osiągi jak na auto sportowe
  • Słaba widoczność do tyłu
  • Wysokie ceny części zamiennych

Silniki

Benzynowe

    • 1.5 i-VTEC + IMA - 124KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan akumulatora hybrydowego
  • Działanie systemu IMA
  • Szczelność układu chłodzenia

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan szyb (szczególnie tylnej, dwuczęściowej)
  • Szczelność uszczelnień dachowych

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów
  • Zużycie tulei wahaczy
  • Kondycja łożysk kół

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *