
Honda CR-Z – dane techniczne i opinie
Honda
Segment
Kompaktowe coupe hybrydowe
Lata produkcji
2010-2016
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★4/5
Przegląd
Honda CR-Z to unikalne połączenie sportowego coupe z napędem hybrydowym, wprowadzone na rynek jako duchowy następca kultowej Hondy CRX. Model zadebiutował w 2010 roku jako pierwsza na świecie hybryda z manualną skrzynią biegów. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej platformie Hondy Insight, ale otrzymał bardziej sportowy charakter. Wyposażony został w system IMA (Integrated Motor Assist) łączący silnik benzynowy 1.5 i-VTEC z jednostką elektryczną, co zapewniało kompromis między osiągami a ekonomią. CR-Z wyróżniał się futurystyczną stylistyką z charakterystycznym, dwupoziomowym układem tylnych szyb i agresywnym przodem. Wnętrze zaprojektowano w stylu kokpitu myśliwca, z trójwymiarowym zestawem wskaźników i możliwością wyboru trzech trybów jazdy: Sport, Normal i Econ.Zalety
- Unikalne połączenie sportowego charakteru z hybrydowym napędem
- Bardzo dobra jakość wykonania
- Niska masa własna (ok. 1200 kg)
- Precyzyjne prowadzenie
- Niskie zużycie paliwa (średnio 5-6 l/100km)
- Niezawodna konstrukcja mechaniczna
Wady
- Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie
- Przeciętne osiągi jak na auto sportowe
- Słaba widoczność do tyłu
- Wysokie ceny części zamiennych
Silniki
Benzynowe
- 1.5 i-VTEC + IMA - 124KM
Diesel
- Brak
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan akumulatora hybrydowego
- Działanie systemu IMA
- Szczelność układu chłodzenia
Nadwozie
- Korozja progów i nadkoli
- Stan szyb (szczególnie tylnej, dwuczęściowej)
- Szczelność uszczelnień dachowych
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów
- Zużycie tulei wahaczy
- Kondycja łożysk kół
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie