Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Fiat Punto – dane techniczne i opinie

Fiat
Segment
Segment B (małe samochody)
Lata produkcji
1993-2018
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★3/5

Przegląd

Fiat Punto to jeden z najpopularniejszych modeli włoskiego producenta, który zadebiutował w 1993 roku jako następca modelu Uno. Przez 25 lat produkcji powstały trzy generacje tego modelu, które łącznie sprzedały się w liczbie ponad 9 milionów egzemplarzy. Pierwsza generacja (typ 176) została okrzyknięta Samochodem Roku 1995. Model wyróżniał się nowoczesną stylistyką autorstwa Giorgetto Giugiaro oraz dobrymi właściwościami jezdnymi. Druga generacja (1999-2010) przyniosła znaczące usprawnienia w zakresie bezpieczeństwa i komfortu, zaś trzecia (Grande Punto/Punto Evo) została opracowana we współpracy z General Motors. Punto szczególną popularnością cieszyło się w Europie, gdzie stanowiło atrakcyjną alternatywę dla VW Polo czy Opla Corsy. W Polsce model ten stał się jednym z najchętniej wybieranych samochodów używanych, głównie ze względu na przystępną cenę i niskie koszty eksploatacji.

Zalety

  • Niskie koszty eksploatacji
  • Dobra dostępność i tanie części zamienne
  • Ekonomiczne silniki benzynowe 1.2
  • Przestronne wnętrze jak na segment B
  • Dobre właściwości jezdne
  • Łatwa obsługa serwisowa

Wady

  • Problemy z korozją (szczególnie I generacja)
  • Słaba jakość materiałów wykończeniowych
  • Awaryjność elektryki
  • Głośna praca zawieszenia w starszych egzemplarzach

Silniki

Benzynowe

    • 1.1 - 55KM
    • 1.2 8V - 60KM
    • 1.2 16V - 80KM
    • 1.4 8V - 77KM
    • 1.4 16V - 95KM
    • 1.8 HGT - 130KM

Diesel

    • 1.3 MultiJet - 70KM
    • 1.3 MultiJet - 75KM
    • 1.3 MultiJet - 90KM
    • 1.9 JTD - 80KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego ostatnia wymiana
  • Szczelność układu olejowego
  • Równomierność pracy silnika

Nadwozie

  • Ogniska korozji na progach i nadkolach
  • Stan spoin fabrycznych
  • Szczelność uszczelnień drzwi i bagażnika

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów
  • Luzy na końcówkach drążków
  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *