Fiat Ducato - dane techniczne i opinie

Fiat Ducato – dane techniczne i opinie

Fiat
Segment
Samochód dostawczy (segment LCV)
Lata produkcji
1981-obecnie (III generacja od 2006)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Fiat Ducato to jeden z najpopularniejszych samochodów dostawczych w Europie, produkowany nieprzerwanie od 1981 roku. Model ten powstaje we współpracy z koncernem PSA, dzięki czemu posiada bliźniacze odpowiedniki w postaci Citroëna Jumpera i Peugeota Boxera. Szczególnie udana okazała się trzecia generacja wprowadzona w 2006 roku, która przeszła kilka istotnych modernizacji (2011, 2014, 2019). Ducato wyróżnia się przestronną kabiną, dużą ładownością i stosunkowo niskimi kosztami eksploatacji, co czyni go popularnym wyborem zarówno wśród firm transportowych, jak i jako baza pod zabudowy kamperowe. Model ten oferowany jest w wielu wariantach nadwozia: furgon, kombi, platforma pod zabudowę, różne rozstawy osi oraz wysokości dachu. Szczególną popularnością cieszy się w branży kamperowej, gdzie stanowi podstawę dla około 75% europejskich kamperów.

Zalety

  • Szeroka gama wersji nadwoziowych i długości
  • Duża przestrzeń ładunkowa (do 17 m³)
  • Ekonomiczne silniki, szczególnie 2.3 MultiJet
  • Dobra dostępność części zamiennych
  • Konkurencyjna cena zakupu i eksploatacji
  • Wysokie wartości ładowności (do 2200 kg)

Wady

  • Problemy z korozją w starszych egzemplarzach
  • Awarie układu wtryskowego w silnikach 3.0
  • Nieprecyzyjne działanie skrzyni biegów
  • Problemy z elektroniką w nowszych wersjach

Silniki

Benzynowe

    • 2.0 - 115KM

Diesel

    • 2.0 MultiJet - 115KM
    • 2.3 MultiJet - 130KM
    • 2.3 MultiJet - 150KM
    • 3.0 MultiJet - 157KM
    • 3.0 MultiJet - 177KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu wtryskowego i turbosprężarki
  • Szczelność układu EGR
  • Stan rozrządu i jego napędu

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan prowadnic drzwi przesuwnych
  • Szczelność dachu i połączeń paneli

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni wahacza
  • Amortyzatory tylne (szczególnie przy dużym obciążeniu)
  • Stan resorów tylnych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *