Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Dacia Dokker – dane techniczne i opinie

Dacia
Segment
Kombivan/LAV (Light Activity Vehicle)
Lata produkcji
2012-2021
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Dacia Dokker to praktyczny kombivan, który zadebiutował w 2012 roku jako następca modelu Logan MCV. Został zbudowany na platformie B0, wykorzystywanej również w innych modelach koncernu Renault-Dacia. Model ten powstał z myślą o klientach poszukujących przestronnego, funkcjonalnego i przede wszystkim ekonomicznego pojazdu. Dokker oferowany był w dwóch wariantach: osobowym (5-miejscowym) oraz dostawczym (Dokker Van). Charakterystyczną cechą modelu są asymetryczne tylne drzwi oraz przesuwne drzwi boczne, które znacząco ułatwiają załadunek i dostęp do wnętrza. Przestrzeń bagażowa w wersji osobowej wynosi od 800 do nawet 3000 litrów po złożeniu tylnej kanapy. W 2017 roku model przeszedł delikatny lifting, który przyniósł głównie kosmetyczne zmiany w wyglądzie oraz dodatkowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Produkcję zakończono w 2021 roku, kiedy to model został zastąpiony przez Dacię Jogger.

Zalety

  • Bardzo przestronne wnętrze i duży bagażnik
  • Niskie koszty eksploatacji i serwisowania
  • Prosta, sprawdzona konstrukcja
  • Wysoka funkcjonalność (przesuwne drzwi, składane siedzenia)
  • Ekonomiczne silniki
  • Dobry stosunek ceny do możliwości

Wady

  • Przeciętna jakość materiałów wykończeniowych
  • Dość wysokie zużycie paliwa w wersjach benzynowych
  • Słabe wyciszenie kabiny
  • Podstawowe wersje bardzo ubogo wyposażone

Silniki

Benzynowe

    • 1.6 MPI - 85KM
    • 1.2 TCe - 115KM

Diesel

    • 1.5 dCi - 75KM
    • 1.5 dCi - 90KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan paska rozrządu i jego wymiana co 60 tys. km
  • Szczelność układu wtryskowego w dieslu
  • Wycieki oleju z okolic pokrywy zaworów

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Sprawność mechanizmu drzwi przesuwnych
  • Stan uszczelek drzwi i okien

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie tulei wahaczy
  • Stan stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *