Przegląd

Dacia Sandero to budżetowy model rumuńskiej marki, który zadebiutował w 2007 roku jako alternatywa dla droższych samochodów segmentu B. Oparty na platformie Renault B0, wykorzystywanej m.in. w Clio poprzedniej generacji, szybko zyskał popularność dzięki atrakcyjnej cenie i prostej konstrukcji. Druga generacja, wprowadzona w 2012 roku, przyniosła znaczącą poprawę jakości wykończenia i bezpieczeństwa, zachowując jednocześnie konkurencyjną cenę. Model otrzymał nowocześniejszy design i lepsze wyposażenie standardowe, w tym systemy bezpieczeństwa jak ESP. Obecnie produkowana trzecia generacja (od 2020) oparta jest na platformie CMF-B, współdzielonej z najnowszym Renault Clio. To ogromny skok jakościowy - samochód oferuje znacznie lepsze właściwości jezdne, wyższy poziom bezpieczeństwa i nowoczesne rozwiązania technologiczne, pozostając przy tym jednym z najtańszych nowych samochodów na rynku.

Zalety

  • Bardzo konkurencyjna cena zakupu
  • Niskie koszty eksploatacji i serwisowania
  • Przestronne wnętrze w stosunku do wymiarów zewnętrznych
  • Prosta i sprawdzona konstrukcja
  • Dobra dostępność części zamiennych
  • Wysoka wartość odsprzedaży

Wady

  • Podstawowe wersje bardzo ubogo wyposażone
  • Przeciętna jakość materiałów wykończeniowych
  • Słabe wyciszenie wnętrza
  • Podatność na korozję (szczególnie I generacja)

Silniki

Benzynowe

    • 1.0 SCe - 65KM
    • 1.0 TCe - 90KM
    • 1.2 16V - 75KM
    • 1.6 MPI - 84KM

Diesel

    • 1.5 dCi - 75KM
    • 1.5 dCi - 90KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napięcie
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie turbosprężarki (w wersjach TCe)

Nadwozie

  • Ogniska korozji na progach i nadkolach
  • Stan spoin w komorze silnika
  • Szczelność uszczelek drzwi i bagażnika

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie sworzni wahaczy
  • Stan tulei stabilizatora