BMW M5 - dane techniczne i opinie

BMW M5 – dane techniczne i opinie

BMW
Segment
Segment E - sportowa limuzyna klasy wyższej
Lata produkcji
1984-obecnie (aktualnie F90 - 6. generacja)
Ocena ogólna
★4.8/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

BMW M5 to ikona sportowych sedanów, wprowadzona na rynek w 1984 roku jako topowa wersja serii 5. Model ten powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie klientów poszukujących połączenia luksusu i komfortu limuzyny z osiągami samochodu sportowego. Od pierwszej generacji E28 M5, wyposażonej w legendarny silnik S38 pochodzący z BMW M1, kolejne wcielenia systematycznie podnosiły poprzeczkę w segmencie. Szczególnie przełomowa była generacja E39 (1998-2003) z silnikiem V8, która przez wielu uznawana jest za najlepiej zbalansowane M5 w historii. Obecnie produkowana generacja F90 to technologiczne tour de force, oferujące napęd na wszystkie koła M xDrive, 8-biegową skrzynię automatyczną i twin-turbo V8 o mocy przekraczającej 600 KM. To pierwszy M5 z napędem AWD, co znacząco poprawiło jego właściwości jezdne i możliwości wykorzystania potencjału silnika.

Zalety

  • Wyjątkowe osiągi i charakterystyka silników
  • Doskonałe prowadzenie mimo dużej masy
  • Wysoka jakość wykończenia
  • Przestronne wnętrze i praktyczność sedana
  • Prestiż i wartość kolekcjonerska starszych generacji
  • Zaawansowane systemy bezpieczeństwa w nowszych wersjach

Wady

  • Wysokie koszty eksploatacji i napraw
  • Duże zużycie paliwa
  • Skomplikowana elektronika w nowszych modelach
  • Wysokie koszty ubezpieczenia

Silniki

Benzynowe

    • S38B35 - 286KM
    • S38B36 - 315KM
    • S62B50 - 400KM
    • S85B50 - 507KM
    • S63B44T0 - 560KM
    • S63B44T4 - 625KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan łańcucha rozrządu i napinacza
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie układu VANOS

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan spawów na dachu i słupkach
  • Szczelność uszczelnień szyb

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Szczelność amortyzatorów
  • Stan układu kierowniczego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *