
Alfa Romeo Giulia – dane techniczne i opinie
Alfa Romeo
Segment
Segment D (klasa średnia premium)
Lata produkcji
2015-obecnie
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★3.5/5
Przegląd
Alfa Romeo Giulia to model, który w 2015 roku zapoczątkował nową erę dla włoskiej marki. Samochód został zbudowany na całkowicie nowej platformie Giorgio, opracowanej specjalnie z myślą o tylnonapędowych pojazdach segmentu premium. To pierwsza od lat Alfa Romeo w segmencie D, która stanowi bezpośrednią konkurencję dla takich modeli jak BMW serii 3 czy Mercedes klasy C. Model ten wyróżnia się wyjątkowym designem, łączącym sportową dynamikę z elegancją typową dla włoskiego stylu. Giulia została zaprojektowana z dbałością o aerodynamikę, co przekłada się na znakomite właściwości jezdne i niskie zużycie paliwa. Zastosowano w niej również zaawansowane rozwiązania techniczne, w tym konstrukcję z wykorzystaniem lekkich materiałów jak aluminium i włókno węglowe. Szczególną uwagę zwraca topowa wersja Quadrifoglio, wyposażona w silnik V6 o mocy 510 KM, opracowany przy współpracy z Ferrari. Model ten ustanowił rekord okrążenia na torze Nürburgring w swojej klasie, co potwierdza jego sportowy charakter i możliwości.Zalety
- Znakomite właściwości jezdne i precyzyjny układ kierowniczy
- Doskonałe wyważenie masy (50:50)
- Wysokiej jakości materiały wykończeniowe
- Świetne osiągi, szczególnie w wersjach Veloce i Quadrifoglio
- Charakterystyczny włoski design
- Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
Wady
- Wyższa awaryjność w porównaniu do niemieckiej konkurencji
- Stosunkowo drogi serwis
- Szybka utrata wartości
- Ograniczona przestrzeń z tyłu kabiny
Silniki
Benzynowe
- 2.0 Turbo - 200 KM
- 2.0 Turbo - 280 KM
- 2.9 V6 Quadrifoglio - 510 KM
Diesel
- 2.2 JTDm - 150 KM
- 2.2 JTDm - 180 KM
- 2.2 JTDm - 210 KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan układu wtryskowego i turbosprężarki
- Szczelność układu chłodzenia
- Stan rozrządu i napinacza
Nadwozie
- Korozja progów i nadkoli
- Stan lakieru i spasowanie elementów
- Szczelność uszczelnień szyb i świateł
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów i sprężyn
- Zużycie wahaczy i tulei metalowo-gumowych
- Stan układu kierowniczego
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie