Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Alfa Romeo Giulia – dane techniczne i opinie

Alfa Romeo
Segment
Segment D (klasa średnia premium)
Lata produkcji
2015-obecnie
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Alfa Romeo Giulia to model, który w 2015 roku zapoczątkował nową erę dla włoskiej marki. Samochód został zbudowany na całkowicie nowej platformie Giorgio, opracowanej specjalnie z myślą o tylnonapędowych pojazdach segmentu premium. To pierwsza od lat Alfa Romeo w segmencie D, która stanowi bezpośrednią konkurencję dla takich modeli jak BMW serii 3 czy Mercedes klasy C. Model ten wyróżnia się wyjątkowym designem, łączącym sportową dynamikę z elegancją typową dla włoskiego stylu. Giulia została zaprojektowana z dbałością o aerodynamikę, co przekłada się na znakomite właściwości jezdne i niskie zużycie paliwa. Zastosowano w niej również zaawansowane rozwiązania techniczne, w tym konstrukcję z wykorzystaniem lekkich materiałów jak aluminium i włókno węglowe. Szczególną uwagę zwraca topowa wersja Quadrifoglio, wyposażona w silnik V6 o mocy 510 KM, opracowany przy współpracy z Ferrari. Model ten ustanowił rekord okrążenia na torze Nürburgring w swojej klasie, co potwierdza jego sportowy charakter i możliwości.

Zalety

  • Znakomite właściwości jezdne i precyzyjny układ kierowniczy
  • Doskonałe wyważenie masy (50:50)
  • Wysokiej jakości materiały wykończeniowe
  • Świetne osiągi, szczególnie w wersjach Veloce i Quadrifoglio
  • Charakterystyczny włoski design
  • Zaawansowane systemy bezpieczeństwa

Wady

  • Wyższa awaryjność w porównaniu do niemieckiej konkurencji
  • Stosunkowo drogi serwis
  • Szybka utrata wartości
  • Ograniczona przestrzeń z tyłu kabiny

Silniki

Benzynowe

    • 2.0 Turbo - 200 KM
    • 2.0 Turbo - 280 KM
    • 2.9 V6 Quadrifoglio - 510 KM

Diesel

    • 2.2 JTDm - 150 KM
    • 2.2 JTDm - 180 KM
    • 2.2 JTDm - 210 KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu wtryskowego i turbosprężarki
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Stan rozrządu i napinacza

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan lakieru i spasowanie elementów
  • Szczelność uszczelnień szyb i świateł

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Stan układu kierowniczego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *