
Ferrari 296 – dane techniczne i opinie
Ferrari
Segment
Supersamochód/Hipersamochód
Lata produkcji
2022-obecnie
Ocena ogólna
★5
Niezawodność
★4
Przegląd
Ferrari 296 GTB to przełomowy model w historii włoskiej marki, wprowadzający nową erę zelektryfikowanych supersamochodów. Model ten zadebiutował w 2022 roku jako pierwszy seryjny dwumiejscowy berlinetta Ferrari wyposażony w silnik V6 z układem plug-in hybrid. Samochód łączy w sobie 3.0-litrowy silnik V6 twin-turbo z jednostką elektryczną, generując łączną moc systemową 830 KM. To pierwszy przypadek w historii marki, gdzie zastosowano 6-cylindrowy silnik w układzie 120° między rzędami cylindrów, nawiązujący do legendarnych silników F1. Technologicznie zaawansowany układ napędowy pozwala na przejechanie do 25 km wyłącznie na napędzie elektrycznym, co czyni 296 GTB pierwszym plug-in hybrydem Ferrari w tym segmencie. Model ten ustanawia nowe standardy w dziedzinie prowadzenia i osiągów, osiągając 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy.Zalety
- Wyjątkowe osiągi (830 KM mocy systemowej)
- Zaawansowany układ hybrydowy typu plug-in
- Doskonałe właściwości jezdne i precyzja prowadzenia
- Nowoczesna aerodynamika aktywna
- Innowacyjny system kontroli trakcji eSSC
- Luksusowe wykończenie wnętrza
Wady
- Bardzo wysoka cena zakupu i utrzymania
- Ograniczona praktyczność w codziennym użytkowaniu
- Wysokie koszty serwisowania
- Skomplikowana konstrukcja układu hybrydowego
Silniki
Benzynowe
- 3.0 V6 twin-turbo hybrid - 830 KM
Diesel
- Brak
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan układu hybrydowego i baterii
- Szczelność układu chłodzenia i turbosprężarek
- Historia serwisowa i przeglądy w ASO
Nadwozie
- Stan elementów z włókna węglowego
- Działanie aktywnej aerodynamiki
- Szczelność szyb i uszczelnień
Zawieszenie
- Stan układu magnetoreologicznego zawieszenia
- Sprawność systemów kontroli trakcji
- Stan ceramicznych hamulców
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie