Renault Laguna - dane techniczne i opinie

Renault Laguna – dane techniczne i opinie

Renault
Segment
Segment D (klasa średnia)
Lata produkcji
1994-2015 (3 generacje)
Ocena ogólna
★4/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Renault Laguna to model klasy średniej, który zadebiutował w 1994 roku jako następca modelu Renault 21. Samochód przez trzy generacje produkcji stanowił głównego konkurenta dla takich modeli jak Volkswagen Passat czy Ford Mondeo, oferując charakterystyczny francuski komfort i bogate wyposażenie. Druga generacja (2000-2007) przyniosła rewolucyjne rozwiązania w postaci bezkluczykowego systemu dostępu Keyless Go oraz wysokie noty w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (5 gwiazdek). Model ten wyróżniał się również zaawansowaną elektroniką i nowoczesnymi systemami bezpieczeństwa. Trzecia i ostatnia generacja (2007-2015) postawiła na jeszcze wyższy poziom technologiczny oraz system czterokołowego skrętu 4Control, który znacząco poprawił właściwości jezdne. Laguna oferowana była w trzech wersjach nadwozia: sedan, kombi (Grandtour) oraz coupe.

Zalety

  • Wysoki komfort jazdy i dobre wyciszenie
  • Bogate wyposażenie standardowe
  • Przestronne wnętrze i duży bagażnik
  • Dobre właściwości jezdne
  • Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego
  • Ekonomiczne silniki diesla (szczególnie 1.9 dCi)

Wady

  • Problemy z elektroniką (szczególnie II generacja)
  • Wysokie koszty części zamiennych
  • Korozja progów i nadkoli (I i II generacja)
  • Awaryjność automatycznych skrzyń biegów

Silniki

Benzynowe

    • 1.6 16V - 110KM
    • 1.8 16V - 120KM
    • 2.0 16V - 140KM
    • 2.0 Turbo - 170KM
    • 3.0 V6 - 210KM

Diesel

    • 1.9 dCi - 90/110/130KM
    • 2.0 dCi - 150/175KM
    • 2.2 dCi - 150KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu wtryskowego (zwłaszcza w dieslu)
  • Wycieki oleju z okolic uszczelki pod głowicą

Nadwozie

  • Stan progów i nadkoli pod kątem korozji
  • Szczelność uszczelnień szyb i szyberdachu
  • Stan lakieru i ewentualne ślady napraw powypadkowych

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Szczelność amortyzatorów
  • Stan stabilizatorów i ich łączników

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *